בית שמש - רק לחרדים



המחלוקת בין תושביה ה"ותיקים" של בית שמש נגד העירייה בראשות משה אבוטבול (ש"ס) סביב נושא הדיור בעיר הגיעה היום אל דיוני ועדת הכלכלה של הכנסת. נציג התושבים בדיון: "אני לא יכול לקנות דירה! אבא שלי בנה את העיר, ואני לא יכול להמשיך את דרכו"

תנופת הבנייה בבית שמש - לחרדים בלבד? צילום: פלאש90
לאחר שועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ כרמל שאמה (ליכוד) סיירה לפני כחודשיים בעיר בית שמש והופתעה מתגובות הכעס ותלונות התושבים כלפי ה"אפליה" הנעשית לטענתם על ידי העירייה בכל הנוגע לתנאי רכישת הדירות אשר נעשית כלפי תושבי בית שמש "הותיקים" לעומת ה"חדשים" - כאשר הכוונה היא להטבות הניתנות לאוכלוסייה החרדית (לעומת כל השאר), אשר מאיימת לשנות את צביון העיר בית שמש לחרדית באופן מובהק, ערכה היום הועדה דיון מיוחד בכנסת שעסק ב"מדיניות הבניה והדיור בעיר בית שמש".

בדיון נכחו נציגי התושבים, מנכ"ל העיריה מתי חותה, נציגים ממשרדי הממשלה וכן חבר הועדה, ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה).

בפתח הדיון, נשא יו"ר הועדה ח"כ שאמה דברים והצהיר כי "צרכי הדיור צריכים להיות מסופקים לכולם, ללא הבדל מעמד, ותק, דת וכדומה", וסיפר כי התרשם עמוקות מהמפגש "הטעון" שערך עם חברי הועדה בעיר, שממנו למד על "עוצמת התסכול של התושבים הותיקים בעיר".

ח"כ אייכלר, ביקש "שלא לאפשר לועדה להפוך להיות במת ניגוח כלפי החרדים".

למשמע דברים אלו, הבהירו נציגי התושבים, בראשות רונן כהן ויוסי לבקוביץ', שניהם ילידי בית שמש, נשואים, המתגוררים עדיין אצל הוריהם ומתקשים לרכוש דירה בתנאים הנוכחים, כי "אין לנו טענה נגד החרדים. רוב תושבי העיר מסורתיים/חובשי כיפה בעצמם, ואנחנו מבקשים את הזכות להתגורר גם אנחנו בבית שמש. כשם שהציבור החרדי זוכה להטבות בנושאי בנייה, אנו דורשים שגם האחרים יקבלו".

מנתונים שונים שהציגו התושבים בדיון עולה, כי תוכניות הבנייה הקיימות בעיר, אמורות להביא למצב של 100 אלף תושבים חרדים לעומת 50 אלף אחרים, בתוך מספר שנים. 

בסוף הדיון הוחלט כי חברי הועדה יערכו ביקור חוזר בעיר ויבחנו לעומק את הטענות העולות מצד התושבים.

תגובת עיריית בית שמש טרם התקבלה ותוצג לכשתגיע. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה