הסטודנטים חוזרים לקמפוס



לרגל פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ב, הכנו עבורכם סקירה מקיפה של האוניברסיטה העברית לשנה הקרובה

בשנת הלימודים האקדמית תשע"ב יחלו ללמוד באוניברסיטה העברית בירושלים כ-23,000 סטודנטים, מתוכם 11,250 תלמידים לתואר בוגר, 6,700 תלמידים לתואר מוסמך ו-2,570 תלמידים לתואר דוקטור. בנוסף עוד 2,350 סטודנטים ילמדו השנה באוניברסיטה במסגרת מכינות, פוסט-דוקטורט וביה"ס לתמידי חו"ל ע"ש רוטברג.

החוגים המבוקשים ביותר הם: רפואה, רפאות שיניים, משפטים, פסיכולוגיה ופכ"מ (תוכנית משולבת פילוסופיה, כלכלה ומדע המדינה). החוגים אליהם קשה ביותר להתקבל הם: רפואה, רפואת שיניים, ריפוי בעיסוק וכן לתוכניות המצטיינים אמירים רוח ואמירים טבע.

בשנה הקרובה יפתחו מספר תוכניות לימוד ומגמות חדשות:

1.תוכנית אלפא למצטיינים במנהל עסקים, המאפשרת לימודי תואר ראשון ושני בארבע שנים, ללא צורך במבחן GMAT.

2.תוכנית ללימודי תואר מוסמך משולב בכלכלה ומדיניות ציבורית

3.מגמה חדשה לתואר מוסמך בחוג למדעי המדינה: דמוקרטיה ופוליטיקה בישראל.

4.מגמה חדשה לתואר מוסמך בגיאוגרפיה: התמחות בתכנון עירוני ואזורי

5.תוכנית מוסמך במשפטים באנגלית עם דגש על זכויות אדם ומשפט בינ"ל

6.בפקולטה למשפטים תיפתח השנה תוכנית מוסמך בשפה האנגלית. מטרת התוכנית היא להקנות לסטודנטים ידע בתחומי זכויות אדם והמשפט הבינלאומי.

האוניברסיטה העברית ממשיכה לקיים גם השנה את תוכנית "אבני פינה" הייחודית והראשונה מסוגה בישראל שמטרתה להקנות לסטודנטים ידע רחב מחוץ לתחום לימודיהם. לאור הצלחתה הוכפלה השנה התכנית מ-40 קורסים ל-100 קורסים לבחירת הסטודנטים. תלמידי המדעים הניסויים שישתתפו בתוכנית ילמדו על נושאים ודרכי מחשבה בתחום הרוח והחברה, תלמידי רוח יכירו את הידע בתחומי המדע, החברה או המשפטים ותלמידי חברה, מנהל עסקים, משפטים ועבודה סוציאלית יטעמו מהגילויים הישנים והחדשים במדעי הרוח והטבע, הרפואה והחקלאות. בשנת הלימודים הקרובה יוצעו לתלמידים שני קורסים של חתני פרס נובל ופילדס: הראשון, קורס של פרופ' ישראל אומן, זוכה פרס נובל בכלכלה, בנושא תורת המשחקים: שחמט, פרפרים, מלחמות, בחירות, מכרזים ועוד. הקורס השני הוא של פרופ' אילון לינדנשטראוס, זוכה פרס פילדס למתמטיקה (המקביל לפרס נובל), בנושא יופיה של המתמטיקה. קורסי אבני פינה יוכרו כחלק ממכסת הנקודות לתואר.

 לרגל פתיחת שנת הלימודים, תקיים האוניברסיטה אירוע חגיגי שיתקיים ביום שישי הבא, 11 בנובמבר 2011 בין השעות 14:00-11:00 ברחוב עזה בירושלים. האירוע יערך כחלק מהמיזם "ספתח עזה" בשיתוף עם עיריית ירושלים, מתנ"ס גינות העיר, עמותת רוח חדשה ואגודת הסטודנטים. המוסדות חברו יחדיו כדי להציג את העושר הרוחני-תרבותי הקיים בעיר ובאוניברסיטה ולאפשר לסטודנטים ולקהל הרחב לציין ולחגוג את פתיחתה של שנת הלימודים האקדמית תשע"ב.

האוניברסיטה העברית תציע הרצאות של מיטב מרציה: במכון ירושלים לחקר ישראל תיערך קבלת שבת בנוכחות נשיא האוניברסיטה פרופ' מנחם בן ששון אשר ידבר על טקסים ותכסיסים בירושלים: מבט בן 1,000 שנים, פרופ' חנוך גוטפרוינד יעביר את הרצאתו "אינשטיין בנעלי בית", על חייו הפרטיים של אלברט אינשטיין ופרופ' עידן שגב יקיים דיון מרתק על "הלא נודע"-האם אנחנו לקראת העתק ממוחשב של המוח?

במקביל להרצאות של מרצי האוניברסיטה ייערכו ברחוב פעילויות נוספות לקהל הרחב ללא תשלום: דוכני רחוב, מיצבי אומנות, תיאטרון רחוב, סדנאות צביעה, הקרנת עבודות וידאו של המחלקה לאומנות המסך של בצלאל, שיפוץ דירות סטודנטים, מסיבת גינה ועוד.

 המחאה החברתית: האוניברסיטה העברית רואה חשיבות רבה במעורבות בחיים הציבוריים וחוקריה שלובים במגוון רחב של פעילויות בכנסת, בועדות ציבוריות ובארגונים חברתיים. במהלך המחאה החברתית יזמה האוניברסיטה יציאה של חברי סגל שלה מהפקולטות למדעי החברה והרוח למאהלי המחאה במטרה לקיים שיח עם המוחים. בנוסף, חברי סגל רבים של האוניברסיטה לקחו חלק הן בועדת טרכטנברג (הוועדה לשינוי חברתי כלכלי) והן בצוותי המומחים לייעוץ למחאה החברתית. כמו-כן מרצי האוניברסיטה התראיינו, הגיבו ונתנו פרשנויות בנושא המחאה בכלי התקשורת השונים מדי יום.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה