בית המשפט דחה תביעתו של חרדי שירק על כומר - והוכה בתגובה



בית משפט השלום בעיר דחה (ג') את תביעתו של חרדי תושב העיר, אשר ירק לעברו של כומר ארמני בעיר העתיקה - והאחרון בתגובה הכה אותו באגרופו. השופט דב פולוק כותב בהחלטתו: "היורק לא רק שעבר בעצמו על החוק, אלא גם פגע בתדמיתנו ובערכינו"

על פי העובדות העולות מכתב האישום שהוגש על ידי לשכת התביעות בירושלים (בשם התושב החרדי שהוכה) נגד הכומר הארמני, העונה לשם "מארטרסיאן", עולה כי בתאריך ה - 22.5.2008, סמוך לשעה 14:00 ברחוב הארמנים שבעיר העתיקה, היכה הנאשם את המתלונן באגרוף בפניו וגרם לו לפצע דימום - וזאת בתגובה ליריקה שהמתלונן ירק ארצה.

המתלונן הוא בחור יהודי תלמיד ישיבה, שהלך בסמוך לכנסיה הארמנית בעיר העתיקה - שם עמד הנאשם, לבוש גלימת כמורה של הכנסיה.


על פי גרסת המתלונן, הוא ירק לריצפה במרחק של 15 מטרים מהנאדם ובלי להתכוון אליו כלל, וזאת מאחר ולטענתו הוא סובל מבעיה רפואית של הצטברות ליחה - דבר המחייב אותו לירוק. בנוסף, אמר המתלונן כי לא רק שלא התכוון לירוק לעבר הכומר, אלא אף ציין כי "יריקה כדי לבזות נוגדת את היהדות". מנגד, טען הכומר כי המתלונן עמד במרחק של 4 מטרים בלבד ממנו, והיריקה, שכוונה לעברו - פגעה בריצפה במרחק של 2 מטרים ממנו.



בית המשפט: "מדובר בתופעה יום - יומית"



שופט בית משפט השלום בעיר, השופט דב פולוק - החליט לקבל את גרסתו של הנאשם, למרות טענתו של המתלונן כי נאלץ לירוק עקב בעיה רפואית - אולם לא הציג כל תעודה רפואית אשר תתמוך במצבו. בהחלטתו מציין השופט פולוק כי "המתלונן הרחיק עצמו כה רחוק מהנאשם (15 מטרים, י.ח.) עד שמתעורר ספק שפעולת היריקה הייתה מביאה לתגובת הנאדם, או שהנאשם היה סבור שהיריקה מכוונת אליו [...] אשר על כן, הגעתי למסקנה שאקט היריקה פורש על ידי הנאשם כהבעת בוז לנצרות ולגלימת הכנסייה שלבש, דבר המהווה עבירה פלילית בפני עצמה, בהוכחת הנסיבות המתאימות"

בית המשפט שמע ראיות לפיהן מדובר בתופעה שבה יום אחרי יום, אנשי כמורה חשופים ליריקות על ידי אותן קבוצות שוליות, תופעה שבאה לבזות דת אחרת.

בנוסף, הביע השופט פולוק את ביקורתו על עצם המעשה ואמר: "לעם היהודי היסטוריה ארוכה של אנטישמיות נוצרית שהביאה לסבל רב ליהדות וליהודים. אולם, בהתגשמות חזרתו של העם היהודי לריבונות ועצמאות, שאפה המדינה להבטיח חופש דת ופולחן לכל דת, מדינה בה כל אדם שווה בפני החוק ללא הבדל של גזע או דת. דברים אלו הם אבן היסוד של מגילת העצמאות ושל מדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית".

השופט הצדיק את טענת התביעה ש"אסור לאפשר לאזרחים לקחת את החוק לידיהם", אולם בהתחשב בנסיבות, הורה לבטל את כתב האישום נגד הכומר.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה