אזהרה: כדורי הרזייה מזוייפים הופצו בקרב הקהילה החרדית בעיר



בני זוג מירושלים נעצרו אתמול בחשד שמכרו כדורי הרזייה מזוייפים המכילים חומרים מסוכנים. בחיפוש בביתם נתפסו למעלה מ-30 קופסאות ובהן קפסולות הרזייה מזויפות. כמו כן נתפסה רשימת לקוחות, מחשבים ניידים, פנקסי צ'יקים ומסמכים רבים המעידים על מכירה לא חוקית. במהלך החקירה הודה החשוד במכירה, וסיפר כי הכדורים הוברחו מברזיל. בתום חקירתם במשטרה,שוחררו בערבות

משרד הבריאות והמשטרה מזהירים את הציבור מפני קפסולות הרזייה מזוייפות תוצרת ברזיל העלולות לגרום נזק בריאותי חמור, שהופצו לאחרונה בקרב החוגים החרדיים בעיר.

הפרשה החלה לפני מספר חודשים כשבמשרד הבריאות התקבל מידע על אישה המשווקת תרופות הרזייה, ככל הנראה מזויפות בירושלים. התרופות הוצגו לקונים כתרופות "טבעיות" לירידה במשקל. בבדיקת מעבדה של הקפסולות נמצאו מרכיבים, שטרם נראו בעבר בתרופות הרזייה. כל אחד מהם בפני עצמו והשילוב של כולם יחד עלול לגרום למשתמש נזק בריאותי כבד. כמו כן, נבדקו דיווחים לפיהם חלק מהאנשים שצרכו את הכדורים המזוייפים - אושפזו בבתי חולים.

המרכיבים שנמצאו בבדיקה הם: fluoxetine - מרכיב תרופתי בתרופת הפרוזק, תרופה נוגדת דיכאון; diazepam - מרכיב כימי המצוי בתרופות נוגדות חרדה כגון אסיוואל ווליום; Fenproporex - שהוא נגזרת של אמפטמין - חומר מעורר וסם מסוכן וחומר מסוג physcion - המשמש ככל הנראה להרזיה.
 

לאור הממצאים החמורים, העביר משרד הבריאות את המידע ליחידה לחקירת הונאה במשטרת מחוז ירושלים, שהחלה בחקירה סמויה: שוטר סמוי יצר קשר עם בני הזוג החשודים, והזמין מהבעל, עולה מברזיל, מספר קפסולות הרזייה. מיד עם הגעת החשוד, עצרו אותו בלשי היחידה כשברשותו שלוש קופסאות של כדורי ההרזייה המזוייפים.
 
בחיפוש בבית החשודים בעיר, נתפסו למעלה מ-30 קופסאות ובהן קפסולות הרזיה מזויפות. בנוסף, נתפסו רשימת לקוחות, מחשבים ניידים, פנקסי שיקים ומסמכים רבים המעידים על פעילות זיוף התרופות.

בני הזוג עוכבו לחקירה, במהלכה הודה הבעל במכירת הכדורים המוזייפים שהוברחו מברזיל. בתום חקירתם במשטרה, שוחררו בני הזוג בערבות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה