ראיון ראשון עם גלעד שליט



בחוצפה מצרית בוטה, הושיבו את גלעד מיד עם שחרורו משבי החמאס, לראיון חסר חמלה לטלוויזיה המצרית. בתמונה נראה גלעד שליט משוחח לראשונה עם הוריו שהוא בשטח ישראל

גלעד שליט שוחרר לפני זמן מה משבי החמאס, הועבר לישראל ושוחח עם בני משפחתו. גלעד נראה במצב גופני טוב, אך רזה וכחוש, כשהוא חובש כובע מצחייה ולובש חולצה מכופתרת. "מקווה שהעסקה תקדם את השלום", אמר בראיון לטלוויזיה המצרית.

שליט סיפר שקיבל את ההודעה על שחרורו לפני שבוע: "הרגשתי את זה בחודש האחרון", הודה. הוא נשאל על התיווך המצרי בעסקה: "אני חושב שהמצרים הצליחו בגלל שהם ביחסים טובים עם חמאס וישראל. היחסים הטובים האלה סייעו בהשלמת העסקה". הוא נשקל מהם הלקחים שלו, והשיב: "הלקחים שלי הם שאפשר להגיע לביצוע עסקה בזמן יותר קצר".

המראיינת של הטלוויזיה המצרית שאלה: "מה יחסך לאסירים הפלסטינים? האם תשתתף בקמפיין השחרור של האסירים הפלסטינים?". שליט השיב: "מאוד אשמח שהם ישתחררו, ושלא יחזרו להילחם בישראל. שיחזרו לשטחים, אני מאוד אשמח אם זה יקרה".

אחרי כמעט חמש שנים וחצי, תתאחד בקרוב משפחת שליט עם הבן גלעד. לפני זמן קצר עבר גלעד בדיקות רפואיות עם שובו לארץ ושוחח עם הוריו בטלפון. בהמשך יוטס לבסיס חיל האוויר בתל-נוף, ושם יפגוש את הוריו נועם ואביבה, ואת שאר בני משפחתו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה