סכסוך עבודה ברכבת הקלה - אין תנועת רכבות



במהלך סוף השבוע החליטו נהגי הרכבת הקלה להשבית את תנועת הרכבת הקלה במהלך חול המועד סוכות בעקבות סכסוך עבודה עם החברה המפעילה. החל מהבוקר - אין תנועת רכבות. חברת "קונקס" בתגובה: ""זהו מעשה ביריונות". העיריה תפעיל מערך היסעים חינם לעיר העתיקה

בחודשים האחרונים נערך משא ומתן בין חברת ההפעלה של הרכבת הקלה בירושלים - קונקס ירושלים, לבין ועד העובדים ונציגי ההסתדרות הכללית. במהלך סוף השבוע, ללא הודעה מוקדמת ובאופן חד צדדי, החליטו נהגי הרכבת הקלה להשבית את פעילות הרכבת במהלך חול המועד סוכות.

 סמנכ"ל חברת ההפעלה של הרכבת הקלה, תומר בס, אומר כי "ההכרזה על השבתת פעילותה של הרכבת הקלה, ללא התראה מראש ובמיוחד במהלך חול המועד, מהווה מעשה בריונות כלפי ציבור לקוחותיה של הרכבת הקלה בירושלים. אין כל הצדקה לפעילות של השבתה מצד עובדים בחברה ולכן אנחנו רואים צעד זה בחומרה. אני מצפה מנציגי ההסתדרות הכללית לנהוג באחריות כלפי העובדים וכלפי נוסעי הרכבת ולשנות את ההחלטה התמוהה".

 בס הוסיף כי "ישנה התקדמות רבה במשא ומתן, שלצערנו לא מדווחת לעובדים. הנהלת חברת ההפעלה הסכימה למרבית דרישות העובדים במסגרת הדיונים ואף יזמה את העלאת שכרם של העובדים, מבלי להמתין להשגת ההסכם הקיבוצי. בסופו של יום, ההנהלה והעובדים פועלים באותה המסגרת ולכן צר לי על ניסיונם של גורמים זרים לפגוע בשיתוף פעולה זה".

 יצוין כי בשבועות האחרונים הייתה למעשה פריצת דרך במשא ומתן בין הנהלת חברת ההפעלה ובין נציגי הוועד. העובדים קיבלו בונוס כספי בעקבות תחילת עבודתה של הרכבת ושורה של הטבות, מעבר לחוזה ההעסקה (לדוגמא: הוצאות נסיעה לעובדים, למרות שהסעת העובדים מתבצעת על חשבון החברה).

 חברת ההפעלה של הרכבת הקלה בירושלים, הוקמה לצרכי תפעול הרכבת ואחזקתה למשך תקופת הזיכיון. החברה כוללת עשרות עובדים, שעברו הכשרה בבית ספר ייעודי בינלאומי בצרפת. בשלב ההפעלה, החברה אחראית לנסיעה התקינה של הרכבת, לעמידה בלוחות זמנים והקפדה על השירות לנוסע וכן לעמידה בדרישות הבטיחות.

 מחברת "סיטיפס" נמסר כי היא מודעת למאמצים ולמו"מ שמשקיעה חברת ההפעלה של הרכבת הקלה על מנת להגיע לפתרון מהיר שיאפשר את הפעלתה של הרכבת הקלה ואת המשך מתן השירות לציבור הנוסעים בירושלים. שביתה זו בחוה"מ וללא הודעה מוקדמת מהווה פגיעה בציבור בירושלים.



תגובת העיריה:

 "עיריית ירושלים ומשרד התחבורה רואים בחומרה את שביתת נהגי הרכבת הקלה שנעשתה באופן פראי שלא לפי הכללים וללא כל התראה ובוחנים את הכלים המשפטיים להפסקתה.

אנו מזכירים כי הרכבת נמצאת בשלבי ההרצה, על כן טרם בוצעו השינויים בקווי האוטובוסים בעיר וכל קווי האוטובוס הפועלים במקביל לרכבת ממשיכים לפעול כרגיל".

בעקבות השביתה תוגברו קווי האוטובוס היוצאים מהר הרצל, ובמקביל מפעילה העירייה בשלושת הימים הקרובים משבע בבוקר ועד לחצות הסעות בחינם לעיר העתיקה ולכותל אשר יוצאות מחניון אצטדיון טדי ומגבעת התחמושת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה