עתירה לבג"ץ: "מנעו ההפרדה בין המינים במאה שערים"



חברת המועצה רחל עזריה, הגישה אתמול (ו') עתירה לבג"ץ נגד המשטרה ועיריית ירושלים בגין דרישה לאכוף את החוק ולמנוע מגורמים חרדיים את ההפרדה בשכונת מאה שערים בין גברים לנשים בזמן שמחת בית השואבה. עזריה: "החוק מחייב את כולם, בלי יוצא מן הכלל"

"פה אין מעבר לנשים". גדר ההפרדה במאה שערים
לאחר שגורמים חרדיים בשכונת 'מאה שערים' הודיעו עוד טרם החג כי בכוונתם לבצע "הפרדה פיראטית" בניגוד לחוק ברחובות השכונה בין גברים לנשים באמצעות גדרות ברזל אשר יוצבו מטעמם, על אף שבשנה שעברה התקיים דיון משפטי בבג"ץ שבסיומו התחייבה המשטרה לאכוף את החוק בתחומי השכונה ובעניין זה, מימשו אותם גורמים את הבטחתם והציבו ברחבי השכונה "גדר צניעות" מאולתרת עשויה ברזל, בהשגחת "סדרנים" מטעמם, כדי לאפשר את חגיגות שמחת בית השואבה ללא  חשש לחילול הקודש על ידי עירוב בין המינים.

בעתירה שהגישה (ו') לבג"ץ חברת המועצה רחל עזריה (בתמונה), באמצעות בא כוחה, ד"ר עו"ד אביעד הכהן (דיקן מכללת שערי משפט), טוענת עזריה כי ההפרדה פוגעת באופן קשה בכבודם, בחירותם ובחופש התנועה של העוברים והשבים", וקוראת לבית המשפט להורות לאלתר למשטרה לקיים את התחייבותה לאכוף את החוק.

בדף הפייסבוק שלה העלתה עזריה תמונה של גדר ההפרדה המאולתרת (בתמונה), שהוקמה בשכונה וכתבה: "אתמול בלילה בשכונת מאה שערים, למרות הבג"ץ של השנה שעברה, התקיימה הפרדה בין גברים לנשים בעזרת גדר, סדרנים ומגאפונים: נשים לשם, פה אין מעבר לנשים! הדיון בעתירה בבג"ץ ייערך ביוםן ראשון בשעה 13:00. הנוכחות של כל אחד ואחת מאיתנו חשובה".

 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה