סגן שר החוץ בסיור לעיתונות הזרה: "גילה חלק בלתי נפרד מירושלים"



בתדרוך לכתבי העיתונות הזרה שערך סגן שר החוץ דני איילון שלשום בשכונת גילה, אמר איילון כי "גילה היא לב ליבה של ירושלים", והדף את הטענות בדבר שיקולים פוליטיים בנוגע לעיתוי הבנייה בשכונה. תושבים בשכונה זועמים על הביקורת העולמית: "זכותנו לבנות ושלילדינו יהיה איפה לגור"

"גילה היא לא התנחלות". עבודות בנייה בשכונת גילה
סגן שר החוץ דני אילון, קיים שלשום (יום א') סיור לתקשורת הזרה בשכונת גילה בעיר, בניסיון להסביר להם כי "גילה היא חלק אינטגרלי מירושלים, ומהווה את לב ליבה של העיר", והביע תמיהה על הביקורת הציבורית והעולמית סביב עבודות הרחבה של שכונה מקומית ולגיטימית.
 
בתשובה לשאלות הכתבים בדבר ה"עיתוי" של ההחלטה על המשך עבודות בבנייה, אמר איילון כי הוא "מתנגד לנושא עירוב נושא העיתוי של הבניה, מאחר ומדובר בהחלטה של פרנסי העיר בהתאם לצרכיה. בגילה מתגוררים למעלה מ40 אלף תושבים, אשר זכאים להתפתח ולבנות כמו כל ציבור אחר בארץ".

כזכור, אישור הקמתן של 1,100 יחידות דיור בשכונת גילה בדרום העיר, גרר לאחריו תגובות חריפות ברחבי העולם, בין השאר על ידי קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שהתקשרה בערב החג לראש הממשלה נתניהו והבשמיעה באוזניו את ביקורתה על המהלך, כמו גם דוברים נוספים של מדינות האיחוד האירופאי.
 

בהודעה רשמית של מחלקת המדינה האמריקנית נמסר כי "ארה"ב מאוכזבת מההחלטה הישראלית, אשר פוגעת בניסיונות לחדש את המשא ומתן בין הצדדים".
נתניהו מצדו, השיב לביקורת העולמית כי "גילה איננה התנחלות אלא שכונה מרכזית בירושלים, וכי הבנייה בה לגיטימית ותימשך כסדרה".
 
"זאת הזכות שלנו לבנות"

יושב ראש המנהל הקהילתי בשכונת גילה, משה בן שושן , ציין כי קיים כעס רב בקרב התושבים בשכונה בעקבות הביקורת ו"ההתערבות" בענייניה הפנימיים של השכונה: "אני לא ראיתי שבונים באיזו מדינה בעולם וכולם יוצאים נגד הדבר", אמר בן שושן והוסיף "זאת הזכות שלנו לבנות, ובכלל מדובר בעניין עירוני של העיריה, שלוקח כמה שנים ודרוש אישורי בניה, לכן אין כאן עניין של עיתוי מקרי".
 
בן שושן התייחס גם למצוקת הדיור, שלא פסחה גם על תושבי השכונה, ואמר כי התושבים "מצפים בכיליון עיניים לאישורי הבנייה על מנת להתרחב ושגם לילדים שלהם יהיה איפה להתגורר. גילה היא לא התנחלות אלא שכונה בסדר גודל של עיר בישראל".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה