מאסטר שף ומיסטר ראש העיר



ראש העיר ירושלים וה"מאסטר שף" החדש של ישראל נרתמים להצלת מרכז הגמילה בליפתא. ברקת ולוי יבשלו עם דיירי המרכז את המתכונים המנצחים: קציצות הפתעה עם עוגיות יו יו

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, וה"מאסטר שף" החדש של ישראל, אבי לוי, יבשלו היום (ב') יחד עם חניכי מרכז הגמילה הצעיר, זאת למען הצלת המרכז מסגירה קרובה. יחד יבשלו השניים ממתכוניו המנצחים של לוי בשלבים המכריעים של התכנית: קציצות הפתעה ועוגיות יויו.

לאחרונה קיבל משרד הבריאות החלטה על הפסקת המימון למג"ל, דבר אשר יביא להפסקת פעילותו. ברקת החליט לעשות מעשה ופנה לסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן למנוע את סגירתו.

מג"ל הוקם ב-1992  על ידי עיריית ירושלים, משרד הבריאות והרשות הלאומית למלחמה בסמים ומופעל מאז על ידי האיגוד הירושלמי למאבק בסמים ובאלכוהול. בשנת 2000 הוסב המרכז לטיפול גמילה בסיסי בבני נוער וצעירים מכל רחבי הארץ, והיה הראשון מסוגו.

 כיום במקום יש 16 מיטות לנערים ונערות (מתוך 23 מיטות בכל הארץ), המקבלים מענה ראשוני הנמשך עד ל-3 חודשים. התהליך כולל גמילה פיזית, עבודה בקבוצות והקניית סדר יום קבוע. בתום התקופה, מופנים החניכים להמשך טיפול בקהילות שיקומיות. המרכז סייע עד כה לאלפי בני נוער בשלבי הגמילה הראשוניים ושילוב בקהילה.

אבי לוי המאסטר שף של ישראל כיום בן 35, הוא מכור לשעבר ומדריך נגמלים בהווה. לוי מתנדב גם במג"ל צעיר, ותורם מניסיונו האישי לבני הנוער בהתמודדות עם ההתמכרות. לוי: "היומה הזו טהורה ונטולת אינטרסים. זו היא פעולה נקיה שנעשית למען אותו מרכז שעושה רבות למען הקהילה, למען הילדים שזקוקים לעזרה. אני מקווה שנצליח במאבקנו, ויפתחו היום עיניים ואוזניים שעד כה היו אטומות לגבי המרכז".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה