עשרות מתמחים ינטשו מחר את בתי החולים בי-ם



בעוד מעט יותר מ- 24 שעות יכנסו לתוקפם מכתבי ההתפטרות של המתמחים ברפואה הציבורית, והמשבר הגדול שממנו חוששים במשרד הבריאות עומד בפתח

מאבק המתמחים כאמור, נמשך יותר מחודשיים ואינו זוכה לדבריהם, להכרה נאותה מצד משרד הבריאות.

המתמחים שיצאו למאבק שטרם הוכרע כאמור, קבלו על מספר נושאים מרכזיים ובהם השעות הרבות שעליהם לבצע במשמרת אחת, לפעמים יותר משלושים שעות במשמרת, כתיקון לכך דורשים המתמחים הוספה מיידית של כאלף תקנים והורדת מספר המשמרות השבועיות לשש במספר.

גם בשכרם דורשים המתמחים תיקון וטוענים כי שכר התחלתי של 23 ₪ לשעה מבזה את מעמדם וכי נראה כי הם אינם מוערכים דיו ע"י מערכת הבריאות.

אתמול (ראשון) נערכה מסיבת עיתונאים בהשתתפות מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' רוני גמזו.

במסע"ת ציין פרופ' גמזו כי יש חשש גדול לחיי אדם במהלך השביתה הנוכחית ואמר עוד כי משרדו יפנה לבית המשפט בבקשה להוציא צווי מניעה כדי להביא  להתפטרות הדרגתית אם בכלל של אותם מתמחים.

כיצד תשפיע השביתה על בתי החולים בירושלים?

מערכת "ירושלים נט" יצרה קשר עם ארבעת בתי החולים הגדולים בעיר וביררה את הסוגייה, הממצאים לפניכם:

ביקור חולים- בבית החולים ביקור חולים בלב הבירה, טוענים כי ממשיכים "עסקים כרגיל", מתמחה אחת בלבד הגישה את התפטרותה למערכת הבריאות ומכיוון שכך מציינים בהנהלת בית החולים אין היערכות מיוחדת.

שערי צדק- המצב בבית החולים בבית וגן קצת פחות טוב, שם מתכוונים שמונה עשרה מתמחים ומתמחות שלא להגיע במהלך השבוע לבית החולים ולהעניק שירות לחולים דוברות בית החולים ציינה בפני מערכת "ירושלים נט" כי מספרם של המתמחים אינו גדול יחסית לשאר בתי החולים בארץ וכי בית החולים ידע להתמודד עם המצב והמחסור שנוצר עקב התפטרויות אלו. עוד ביקשו להדגיש בבית החולים כי המתמחים המתפטרים היו מפוזרים במחלקות רבות בבית החולים ולכן שום מחלקה לא תפגע באופן משמעותי.

 הדסה עין כרם+הדסה הר הצופים:

בהדסה הר הצופים ובהדסה עין כרם המצב שונה. בבתי החולים הללו הגישו עשרות רבות של מתמחים מכתבי התפטרות ומבית החולים נמסר כי הם ממתינים להתפתחויות כשאר בתי החולים בארץ וכי הם בקשר רציף עם משרד הבריאות.

לסיכום, המצב בבירה טוב יותר משאר בתי החולים השונים ברחבי המדינה ולשם השוואה הבאנו בפניכם את הנתונים הבאים: בבית החולים "איכילוב" יש 142 מתפטרים שיניחו את תג הרופא שלהם על שולחן ההנהלה, ברמב"ם החיפאי צפויים 102 מתמחים לבקר בלשכת התעסוקה המקומית ואילו בבית החולים "מאיר" בכפר סבא מאה מתמחים ומתמחות אינם יגיעו לעבודתם.

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה