אלישע פלג חבר מועצה מודאג



בשבוע שעבר התפרסמה טבלת השקעה שנתית של הרשויות המקומיות בתלמידים. בין הנתונים שפרסמו ניתן ללמוד על שיעור הזכאות לבגרות במקומות שונים בארץ. הנתונים המדאיגים, גרמו לחבר מועצת העיר, אלישע פלג, לכתוב מכתב בהול לראש העיר, ניר ברקת

 עו"ד אלישע פלג, חבר הנהלה ומועצת העיר, קיבל לידיו את פרסום טבלת הנתונים בתחילת השנה. פלג החליט כי חובתו לעורר את תשומת ליבו של ראש העיר שגם מחזיק בתיק החינוך, לנתונים המדאיגים. עו"ד הפלג פנה אל ראש העיר במכתב.  במכתבו, פורטו מסקנות הטבלה לנוחיותו של ברקת, ביקורת על התנהלות העירייה בנושאי החינוך ותחומים נוספים, ואף הצעה ל"תוכנית חירום".  
 

על פי נתוני הטבלה, ירושלים מדורגת במקום ה-75 במדינה, בהשקעה שנתית של 4,800 שקל בחינוך לתלמיד. מקום 75 העגום, נמצא לא הרחק מהעיר טירה שבה מושקעים 2,600 שקל לתלמיד. גם שיעור הזכאות לבגרות בבירה אינו גבוה, על פי הנתונים, שיעור הזכאות עומד על 46.2% בלבד.  
 
במכתבו של אלישע לברקת נכתב: "אינני מבין גדול בחינוך, אבל מספרים אני יודע לקרוא, ולהסיק מסקנות מהנתונים שפורסמו, אני לא מתקשה. המצב בירושלים חמור ביותר, אני התרעתי על כך בפנייך במכתב שנשלח אליך במאי, עליו לא קיבלתי התייחסות עד היום. אין לי את הנתון של אחוז ההשקעה מהתקציב העירוני בחינוך בירושלים, ואני לא מצפה שיעמוד על 40% כמו בטירת הכרמל. אין לי ספק שגם אם נעשה להטוטים מספריים ונשקלל את הישגי התלמידים מהמגזר הערבי והחרדי, הרי שתמונת המצב בירושלים, איננה כפי שהיינו כחברי הנהלה, יכולים להיות מרוצים ממנה, וזאת בלשון המעטה".  
 
פלג מסביר במכתבו כי האחריות חלה גם עליו. הוא סבור שיש להכין "תוכנית חירום עירונית" בתחום החינוך, ולגייס משאבים וכוח אדם גם לפרויקטים תחבורתיים, ספורטיביים ותרבותיים.  
 
פלג מבקר את ראש העיר וטוען: "ממסיבות רחוב ומופעי אומנים, לא נגביר את החינוך של בני הנוער. יש למצוא את האיזון הנכון, בין השקעות בתחומים השונים בילדים ובנוער, בכדי שנוכל לחזק את תחום החינוך"  
 
תגובת העירייה: " חשוב לציין כי הנתונים על אחוזי הזכאות לבגרות שפרסם משרד החינוך בימים האחרונים, אינם משקפים באופן הולם את המצב בירושלים, שכן נספרים בהם תלמידים מהמגזר החרדי והערבי, הלומדים במסגרות נפרדות ואינם ניגשים לבחינות הבגרות של משרד החינוך.  כמו כן חלק גדול מתלמידי המגזר הערבי נבחן במבחני ה"תהוגי'ה". על כן הנתון אינו משקף את אחוז הזכאים לבגרות מקרב התלמידים הניגשים לבחינות בירושלים, שהשנה המשיך את עלייתו. כמו כן יש לציין כי אחוז העלייה בזכאות לבגרות בירושלים גבוה במיוחד ביחס לרוב הערים הגדולות, בהם מרבית הלומדים נמצאים במערכות החינוך הכלליות".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה