2 תושבי ירושלים נעצרו בחשד שהונו את ביטוח לאומי בכמיליון שקלים



תושבת העיר, עובדת ביטוח לאומי, נעצרה שלשום בחשד כי כי הזינה במכוון נתונים שגויים על מנת שידידה יוכל לתבוע את המוסד בגין נכויות פיקטיביות. על פי החשד, השניים גרפו לכיסם כמיליון שקלים. השניים הובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון

המשטרה עצרה שלשום את שני תושבי העיר: אילת לוי (34), עובדת סניף ביטוח לאומי בעיר, ואת ידידה שרון קונסטנטיני (35), בחשד כי השניים הונו את המוסד בסכום הנאמד בכמיליון שקלים. 
 
בביקורת פנימית של המוסד, התגלה כי לוי הזינה למחשב נתונים לפיהם קונסטנטיני "חולה סיעודי הנדרש לטיפול צמוד בכל שעות היממה, המרותק לכסא גלגלים ובנוסף סובל ממחלות פרקים חמורות", ואשר הוגשה תביעה בעניינו משנת 1995 ושאושרה השנה.
 

בעקבות זאת, קצבה לוי לקונסטנטיני קצבה בגובה 175% נכות, אשר שולמה לו רטרואקטיבית משנת 1995, מועד הגשת התביעה כביכול. בניסיון להסתיר את המעשה, מחקה לוי את שמו של קונסטנטיני מהרשומות לאחר מכן. על פי החשד, התחלקו השנים בכספי ההונאה.
 
 
ה"נכה" התגלה כאדם בריא ונמרץ


אנשי הביטוח לאומי העבירו את הנתונים לידי היחידה הכלכלית של משטרת ישראל, אשר בחקירה סמויה גילה כי לא בלבד שקונסטיני כלל אינו חולה כפי שהוצהר בעניינו, אלא הוא אף עובד במרץ לפרנסתו כצבע וכמסעדן.
 
בעקבות הגילוי,פשטה המשטרה על בתיהם של השניים שלשום ועצרה אותם. במהלך הפשיטה, מצאה המשטרה סכומי כסף גדולים במזומן וכן ריהוט חדיש ויוקרתי.
השניים חשודים בעבירות של גניבה בידי עובד ציבור, קבלת דבר במרמה וקשירת קשר לביצוע פשע.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה