נסגר גן ילדים באבו-טור מחשש לפעילויות טרור



הגן באבו-טור שבמזרח ירושלים נסגר בצו של מפכ"ל המשטרה ב-1 בספטמבר מחשש שישמש כקן לחמאס. בינתיים הילדים בבית

כמה עשרות משפחות משכונת אבו-טור שבמזרח ירושלים התבשרו ביום שישי האחרון, רק שלושה ימים לפני מועד פתיחת שנת הלימודים'  כי מסיבות ביטחוניות ובצו מפכ"ל המשטרה, גן הילדים שאליו רשמו את ילדיהן נסגר עד למועד לא ידוע. מאז יושבים הילדים, 64 במספר, בבית ללא פתרו ומחכים להודעה חדשה.

מהמשטרה נמסר כי על פי מידע חסוי המקום אמור היה לשמש לצורך פעולות החמאס.
 
אמא של ילדה מהגן: "הילדה שלי היתה אמורה להתחיל שנה ראשונה בגן ונותרה ללא כל מסגרת. מדובר בגן שאמור היה לפעול מתוך מבנה שעיריית ירושלים שכרה בעבר והפעילה בו את בית הספר "אחמד סאמח".
 
לפני כחמש שנים העבירה העירייה את התלמידים משם. גן הילדים "נג'את", שאליו היו רשומות 64 משפחות בשכונה ונסגר כעת, פעל עד כה ממבנה אחר. זו אמורה היתה להיות השנה הראשונה שבה יפעל מתוך המבנה שבו פעל אחמד סאמח. שלושה ימים לפני פתיחת השנה נאטם הגן על ידי המשטרה. הסיבה שנמסרה להורים המתוסכלים - ביטחונית.
 
"לאחר ששוכנעתי שהמבנה בשכונת אבו טור עתיד לשמש מקום פעולה של תנועת החמאס אני מורה על סגירתו עד ליום 4.10.2011", נכתב בצו הסגירה שהוצא ב-1.9 ונאכף יום לאחר מכן, כאשר דלתותיו של המבנה רותכו אל ציריו. בעליה החוקיים של המבנה עצמו, אגב, היא אחת המשפחות המוכרות באבו-טור.
 
 לשניים ממקימי עמותת נג'את, המפעילה את הגן, יש עבר חבלני - אחד מהם אף ישב בעבר בכלא ישראלי בשל השתייכות לחמאס. במשטרה חושדים כי השניים תיכננו לקיים בעתיד פעילות חבלנית מתוך המבנה ועל סמך זה אטמו כעת את גן הילדים, אלא שהנפגעים המרכזיים לפי שעה הם הילדים שלא נמצאה להם מסגרת.
 
עו"ד מחמוד רבאח, המייצג את נג'את, מתנגד לטענות המשטרה. "זהו צו שרירותי של המפכ"ל", הוא טוען. "מדובר בהחלטה לא סבירה ולא מבוססת שכן החברה פעלה שש שנים ומסייעת לילדים קטנים. כולם באבו-טור נפגעו מהצו הזה של המשטרה ואנחנו נעתור לבית המשפט נגד הצו בשל שימוש לא חוקי בו". הוא הוסיף כי "אבו-טור מונה כ-20 אלף תושבים וילדים רבים בה סובלים מחוסר מסגרת, גם בלי צו הסגירה הזה". עם זאת, אפשרה המשטרה לתושבים להגיש את התנגדויותיהם לסגירה.
 
"כל אדם הרואה את עצמו נפגע", נכתב בצו, "יוכל להגיש התנגדות בתוך 15 יום". עד אז נמצאים הילדים בבית. כך אמר חאזם שוויקי, אביו של ג'יהאד בן החמש: "הילד היה אמור להתחיל גן חובה. הוא היה מאוד מרוצה בשנה שעברה, אבל עכשיו מאוד עצוב שלא יתחיל באותו מקום השנה. הילד גם מסרב להירשם למקום אחר, במיוחד בגלל שהגנים האחרים מאוד רחוקים".
 
המשפחות מנסות להעביר את רוע הגזירה באמצעות חתימה על עצומה שתוגש למפכ"ל המשטרה. אם זה לא יעזור, הן מצהירות, יפנו לבית המשפט.
 
ממשטרת ירושלים נמסר כי "המקום עתיד היה לשמש מקום פעולה טרוריסטי. לפי מידע חסוי הוא אמור היה לשמש את נג'את לצורך פעולות החמאס. נג'את מנוהלת על ידי פעילי חמאס מוכרים". מעיריית ירושלים נמסר: "מדובר בגן פרטי. ההורים מוזמנים לפנות לעירייה שערוכה לתת מענה לכל תלמיד".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה