"המחבל היהודי" בחזרה בבית המשפט המחוזי בירושלים



ג'ק טייטל, מי שזכה לכינוי "המחבל היהודי", הגיע הבוקר (א') אל בית המשפט המחוזי בירושלים לפתיחת שלב הסיכומים במשפטו. טייטל מואשם כי רצח שני פלסטינים, ובנוסף ניסה לפגוע בצורה חמורה בשני בני אדם נוספים

היום (ראשון) החל שלב הסיכומים במשפטו של יעקב (ג'ק) טייטל, "המחבל היהודי", אשר נעצר בחודש אוקטובר 2009 לאחר חקירה ממושכת של השב"כ ומשטרת ישראל.
 

על פי כתב האישום החמור, טייטל (39), תושב ההתנחלות שבות רחל, נשוי ואב לארבעה ילדים, מואשם כי ברצח נהג מונית פלסטיני בחודש יוני 1997, וברצח של פלסטיני נוסף באזור הר חברון בחודש אוגוסט באותה שנה, "בתגובה לפיגועי הטרור" כפי שטען טייטל בחקירתו. 
 
בנוסף, טייטל מואשם כי הטמין מטען חבלה בתוך משלוח מנות אשר גרם לפציעתו של הנער עמיאל אורטיז באריאל בחודש מרץ 2008, מאחר ומשפחת אורטיז נמנית על עדת "היהודים המשיחיים", אשר לטענתו של טייטל "מיסיונרים הפועלים להעביר יהודים תמימים מדתם", וכן הוא מואשם בהנחת מטען צינור בביתו של חתן פרס ישראל, פרופסור זאב שטרנהל בחודש ספטמבר באותה שנה.
 
מחה על מצעד הגאווה בירושלים
טייטל מעולם לא הביע חרטה על מעשיו, ואף הודה בחקירתו כי  הניח מטעני חבלה בתחנת המשטרה ביישוב עלי בשנת 2006, בצמוד לרכב משטרה בשכונת רמות בעיר בשנת 2007,  ואחד נוסף בכביש יגאל ידין, לאות מחאה כנגד מצעד הגאווה בעיר. בכל המקרים הללו לא נגרם נזק. טייטל אגב, נעצר על ידי כוחות הביטחון בעיצומה של תליית שלטים בגנות מצעד הגאווה והקהילה ההומו-לסבית.

מטרת הדיון היום, אליו נכנס טייטל כאשר הוא מסמן את האות "וי" בידיו וקורא כי "השם הוא המלך", היא לקבוע האם ניתן לקבוע סופית כי הוא כשיר לעמוד לדין בגין מעשיו. בדיון נכחו משפחות הנרצחים הפלסטינים וכן הוריו של הנער עמי אורטיז, דייויד ולאה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה