דו"ח המשט: במערכת הפוליטית עוסקים בתגובת טורקיה



לאור סירובה של ישראל להתנצל על אירועי המשט, והחלטתה החריפה של טורקיה על הורדת דרג היחסים בין המדינות, במערכת הפוליטית לא נשארו אדישים. ח"כ חנין זועבי, אשר השתתפה במשט: "זאת תגובה הראויה לאור הזילזול הישראלי"

ישראל "הרשמית" טרם הגיבה
הדלפתו של דו"ח פאלמר לבדיקת אירועי המשט, שהדלפתו לעיתון הניו יורק טיימס בסוף השבוע הביאה את המשבר ביחסי ישראל-טורקיה לנקודת שפל חדשה, הביא את טורקיה לממש את איומיה ולהודיע ביום שישי בצהריים על גירושו של השגריר הישראלי בחזרה לארץ, על הורדת דרג היחסים בין המדינות לדרגת "מזכיר שני", והקפאת כל ההסכמים הצבאיים בין שתי המדינות. כמו כן, הצהירה טורקיה כי "תפעל להסרת המצור הימי של ישראל על הרצועה באמצעים השונים לרשותה", ורמזה כי תגביר את פעילות הכוח הימי שלה באזור.
 
בעוד "ישראל הרשמית" עדיין נמנעה מלהגיב על הצעד הטורקי או על פירסום הדו"ח (שבמוצאי שבת כבר פורסם במלואו בחו"ל), מספר חברי כנסת כבר מצאו לנכון להתבטא בנושא.


חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד), אשר נטלה חלק במשט ואף שהתה על סיפון ה"מרמרה", אמרה כי "התגובה הטורקית היא נכונה וראויה לאור הזילזול הישראלי בחיי אדם ובריבונות שכנותיה, וכי על ישראל לשלם מחיר על מדיניות הכיבוש שלה". 
 
מנגד, חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי), הגיב בקריאה "לגרש את השגריר הטורקי לאלתר", וכן הוסיף כי בכוונתו להביא אל שולחן הכנסת בשובה מן הפגרה, הצעת חוק הקוראת להכרה רשמית ב"שואת העם הארמני" כ"רצח עם" אשר נעשה על ידי הטורקים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה