בית יהונתן: העליון דחה בקשה למשפט חוזר



שופטת בית המשפט העליון עדנה ארבל דחתה את בקשתם של דיירי בית יהונתן למשפט חוזר, מאחר והבקשה נעשתה ב"חוסר בניקיון כפיים" ודומה לבקשה קודמת שהוגשה ונדחתה

פסיקה נוספת של בית המשפט נגד דיירי בית יהונתן בסילוואן: בקשה שהגישו לבית המשפט העליון לעריכת דיון חוזר על פסק הדין המורה לאטום את הבית נדחתה היום (ה').
                   

בקשת הדיירים נשענה על "ראיות חדשות שהגיעו לידיהם" ומוכיחות לטענתם "כי אכיפת הדין בעניינם היתה בררנית ומפלה ובוצעה מטעמים פוליטיים על רקע היותם מתיישבים יהודים בכפר". מדובר במספר ראיות, אחת מהן היא תגובת סגנית היועץ המשפטי מיום 11.7.10 לפניית התושבים בנוגע ל-12 מבנים בכפר שנזכרו  כדוגמאות למבנים שהוקמו בלי היתרים על ידי תושבי הכפר בני המגזר הערבי, ואשר העירייה אינה אוכפת את הדין ביחס אליהם. בתגובתה כתבה סגנית היועץ כי בחצי השנה שקדמה לתגובה ביקרו מפקחי העירייה בכפר פעם אחת בלבד. הדיירים טענו כי "ביקור זה נוצל לביצוע מדידות בבית יהונתן במקום לנצלו, כך לגישתם, לפיקוח ואכיפה ביחס למאות המבנים הבלתי חוקיים שבסביבתו".
          
דחייה על הסף
הדיירים אף התבססו על התבטאויות של ראש העיר ניר ברקת בנוגע למדיניות האכיפה במזרח העיר והליכי האכיפה ביחס לבית יהונתן בפרט. מהתבטאויות אלה ביקשו ללמוד כי "אכיפת הדין במקרה דנן היתה בררנית ומפלה".
השופטת עדנה ארבל דחתה את הבקשה וציינה כי "התנהלות המבקשים בנסיבות המקרה שלפניי מלמדת כי אין הם סרים למרות הדין, וזאת באופן עקבי וממושך. בשל כך פנייתם לבית משפט זה נעשית בחוסר ניקיון כפיים. למותר לציין כי העובדה שרשויות האכיפה אינן מבצעות את הצו מטעמים אלה ואחרים אינה פוטרת את המבקשים מלבצע את הצו, שכן כלפיהם מופנה הצו בראש ובראשונה. על כן, די בהתנהלות המבקשים כדי להצדיק את דחיית הבקשה דנן על הסף".
           
"ככל העולה מהחומר שלפני" כתבה, "במשך כל התקופה מאז ניתן גזר-הדין לא אטמו המבקשים את הבניין, חרף קיומן של החלטות שיפוטיות המורות על אטימתו ודחייתן של בקשות שונות לעיכוב ביצוע האיטום. מתגובת המשיבה עולה כי גם עיריית ירושלים נמנעת זה זמן רב מלקיים את הצו, למרות הנחיות חד-משמעיות שניתנו לה בעניין זה, בין היתר, מטעם פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה