הכרזת המדינה הפלסטינית-תסריט



ניצב בדימוס מיקי לוי מהמפקדים המיתולוגים של משטרת מחוז ירושלים, לוקח אותנו אל העשרים בספטמבר היום שבו הרשות הפלסטינית ככל הנראה תפנה אל האו"ם בבקשה להכיר בה כמדינה עצמאית

כולנו מכירים את התמונות של שמחה מתפרצת כאשר האומות המאוחדות הכריזו על הקמת מדינת ישראל ,כולנו יודעם מה ארע לאחר מכן ,התקפה מאסיבית של הערבים את הישוב היהודי של המדינה שבדרך.

 ניראה כי הזמן עמד מלכת ,היוצרות התחלפו אולם אנו נחווה כנראה את אותם מראות של תקיפה ללא הבחנה של מוקדי ישוב  ישראלים.

עם הכרזת המדינה הפלסטינית ,נראה שבשלב הראשון יהיו גילויי שמחה מהצד הפלסטיני ,מהר מאוד גורמים קיצוניים פונדמנטליסטים יגלשו להפרות סדר ,ידויי אבנים ובקבוקי תבערה ,  יתכן כי אם תהיה התדרדרות כוללת  יתבצעו מספר פיגועים ,"פיגועים עממים"  ,כאשר המבצע הינו אדם בודד או התארגנות כזו או אחרת.
 
הרשות הפלסטינית אינה יכולה למנוע את  הפיגועים ,אין לה היכולות המודיעיניות והטכנולוגיות ,אולם אין ספק מרגע שמדינת ישראל העבירה האחריות על השטח לידי הרשות ,האחריות הינה אחריות כוללת של הרשות הפלסטינית.
 
חוסר היכולת של הרשות הפלסטינאית מובילה למסקנה אחת, ההערכות והאחריות הכוללת היא של גורמי הביטחון הישראלים ,צה"ל ,משטרת ישראל ושרות ביטחון כללי ,   גורם מהותי ומשמעותי לשמירת השקט והאיזונים הינו החמס וארגונים פונדמנטליסטים קיצוניים בעזה.


כניסת גורמי אל קאעידה והג'יהאד האיסלמי לרצועת עזה החמירה את המצב ויצרה מצב של כמעט איש הישר בעניו יעשה ,אם תפתח האש מעזה וכנראה האש תפתח, יתרום הדבר לאקלים סביבתי חם מאוד הן ברצועת עזה והן ביהודה ושומרון , ניראה שהחמס יבצע ירי טילים ומרגמות מוגבל ,החמס אינו מעוניין בפיגוע גדול רב נפגעים כי אז התגובה הישראלית תהיה קשה ותסכן את המשך שלטונו ברצועת עזה ,בזה החמאס אינו מעוניין , עם זאת אין לחאמס שליטה מוחלטת על הגורמים הקיצונים ,המצב בדרום הארץ ההתראות החמות מחממים את השטח ,אקלים זה תורם חומר בערה נוסף למדורה.
 
אם יהיה חוסר שקט ביהודה ושומרון יגלשו האירועים גם לירושלים .האירועים בירושלים יתאפיינו בזריקות אבנים ובקבוקי תבערה לשכונות יהודיות ואיני מוציא מכלל אפשרות פיגוע ברמה עממית ,דהינו מפגע בודד עם נשק חם,סכין ,או אירוע דריסה.
 
פיגוע במתווה של מחבל מתאבד אפשרי ,אולם אם הצד הפלסטיני יבדוק ויחשב את הנזק הבינלאומי שיגרם לו ימנע מלבצע פיגוע.
 
המטריד ביותר הינו אירוע במתווה של צעדת המונים ,מה שמוגדר צעדה עממית אל ישוב ישראלי או לכוון השכונות הצפוניות או הדרומיות של ירושלים ,אירוע במתווה כזה הינו בעיתי וקשה מאוד לשליטה ,כאן הצבא והמשטרה צריכים להכין את הגורמים האזרחיים עם כללי התנהגות ברורים כיצד לנהוג, טוב יעשו אם הטיפול המבצעי אופרטיבי יישאר בידי כוחות הביטחון.
 
לעניין ירושלים הר הבית הינו מוקד אשר מצריך התייחסות מיוחדת ,אסור שעל הר הבית יהיו הרוגים,הר הבית הינו חבית חומר הנפץ המוסלמי של העולם ,אירוע בהר הבית יכול לגרור את מדינת ישראל לאירוע מלחמתי מקומי,או מרחבי ,יש למנוע בכל מחיר אירוע בהר הבית ,מכוון שבמקרה כזה לא השכל והראש עובדים בצד המוסלמי אלא האמוציות והרגש.

משטרת מחוז ירושלים הינה משטרה מקצועית מאוד ,שוטרי וקציני המחוז עושים מלאכתם נאמנה ,מפקד המחוז ניצב ניסו שחם הינו קצין מקצועי עם ניסיון ,אני יכול להגיד בביטחון מוחלט ,לתושבי ירושלים יש על מי לסמוך.

אני מניח כי ההכנות והערכות המצב שמפקד המחוז קיים, הכינו את הכוחות בצורה הטובה ביותר לאירוע הכרזת המדינה הפלסטינית.

בימים אלה נרגיש בהערכות מוגברת של כוחות משטרה ברחבי העיר ,לתושבי העיר יש מקום מרכזי בהתנהלות חיי השגרה, יש להישמע להוראות המשטרה ,יש להודיע למוקד המשטרה על אנשים וחפצים חשודים,מכוניות חשודות ,מניסיוני אני יכול להגיד "לא פעם נימנע פיגוע בזכות הערנות של הציבור.

ירושלים עברה ימים קשים ,הציבור הירושלמי חזק ,בטוח אני כי נעבור גם את הימים האלה.
                                                                                                                       מיקי לוי. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה