מארגני מחאת האוהלים, ישבו וחשבו, חשבו והפגינו ולבסוף שכתבו מסמך התפקדות במיוחד עבורכם

בחודש האחרון מתרחשת בישראל מחאה חברתית רחבת היקף, שסוחפת מדינה שלמה. מאות אלפי ישראלים יצאו לרחובות בדרישה ליצור חברה צודקת יותר, ולשינוי סדרי העדיפויות במדינה. תחושת שותפות הגורל והסולידריות המרחפת באוויר מרגשת, כי המחאה הזו נוגעת לכולם, מחאתם של כל הישראלים, מימין ומשמאל, המאוחדים בכאב ובחרדה לגורלה ולעתידה של מדינתנו.  אי אפשר להתעלם מהעובדה שנוצרה כאן פלטפורמה אמיתית לשינוי, הזדמנות היסטורית ייחודית שנעמדה לפתחינו. ברור לכל כי זוהי הזדמנות שאסור לפספס. מאז הקמתה, מדינת ישראל הצליחה, למרות כל הסיכויים להגיע למצוינות במגוון תחומים: חקלאות, תעשייה, בטחון, טכנולוגיה וכלכלה. ההצטיינות בכל אחד מהתחומים הללו הייתה שילוב של כורח קיומי, יכולות אישיות ומנהיגות נחושה שעם ישראל התברך בהם לדורותיו.
 

 
דיור, קוטג', רופאים, דלק, פריפריה, חינוך: כל אחד בפני עצמו הם רק סימפטום, המוביל לאותה נקודה: השלטון המרכזי מתפורר.  המערכת הפוליטית  לא מתפקדת כראוי והעם החליט כי הוא אחראי  לכך לא פחות מהפוליטיקאים שלו. לאורך השנים ישנה התרחקות מהפוליטיקה כמו מאש, אין לאנשים רצון "להתלכלך", אז הם פתחו עמותות והגדירו עצמם כפעילים חברתיים, שרו בקולי קולות "אז למה לי פוליטיקה עכשיו". התחושה היא שפשוט הפקרנו את הזירה לטובת קבוצות אינטרס סקטוריאליות אשר קובעות מי יהיו חברי הכנסת, והיום העם אנחנו משלם על כך ביוקר.
 
בשיטת הבחירות הנוכחית, רשימת המועמדים לכנסת נבחרת בידי קומץ קטן של אנשים באמצעות הפריימריס. רוב העם, הלב הפועם של המדינה, מפקיר הלכה למעשה את השטח לקבוצות אינטרס, אינו לוקח חלק פעיל בהליך הדמוקרטי ולכל היותר מצביע למפלגה, זאת מבלי שבאמת השפיע על זהות האנשים אשר ייצגו אותו. 98% מבעלי זכות הבחירה במדינת ישראל לא קובעים מי יהיו חברי הכנסת שלהם, מצב זה אומרים המוחים, חייב להיפסק!
 
המשמעות היא ברורה: 10,000 חברי מפלגה משפיעים הרבה יותר על העתיד האזרחים,  מאשר 300,000 איש ברחובות.
 
המוחים, קבוצה של צעירים פעילים מכל הקשת הפוליטית והמרחב הגיאוגרפי בישראל, מאחלים בכל ליבם שהמחאה תביא את ממשלת ישראל לנקוט שורה של צעדים חיוביים. אבל זה לא מספיק. מדינת ישראל זקוקה על פיהם לשינוי עמוק ויסודי במגוון רחב של נושאים. שינוי כזה חייב להיות ארוך טווח ויכול להתבצע רק דרך הזירה הפוליטית. שם מתקבלות ההחלטות, שם מחולק התקציב, שם גם אמורים להקנות לנו ערכים.  
 
בכדי לקדם את השינוי הם טוענים כי: "לא מספיק שאנו ישנים באוהל, מרימים שלט, או יוצאים להפגין. אנחנו צריכים לסתום את האף, "ללכלך" את הידיים. להפסיק להפקיר את הזירה הפוליטית לאחרים. צריכים להיות חלק מאלו שבוחרים ישירות את הנבחרים שלנו ולוודא שהנבחרים שלנו מחויבים ל"רוב הדומם", לאלו שנושאים על גבם את המדינה הזו, כל זאת באמצעות פעולה פשוטה - התפקדות למפלגות"  
 
זה נכון' להתפקד זה לא סקסי, זה לא תמיד נשמע טוב. לא  כל כך ברור  איך התפקדות  למפלגות שסרחו, שאשמות במידה כזו או אחרת במצב, יכולות לשנות כיוון. התהליך ארוך, זה לא קוטג', אבל זו האמת. כדי לחבר את הכנסת לעם, העם צריך להתחבר לכנסת.
 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה