מזרח (העיר) תיכון חדש



ראש העיר החליט לעשות מעשה, ולהשקיע את מרצו וכספי העירייה במזרח העיר. בתור התחלה, הושקעו 300 מיליון שקל לבניית כיתות לימוד חדשות ובתי ספר חדשים שייפתחו כבר השנה. עשרות כיתות כבר נפתחו ואוכלסו באלפי מחשבים חדשים, ועוד מאות נמצאות כרגע בתהליך של תכנון ובניה

 ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הכריז על מהפכה בתחום החינוך במזרח העיר. לאחר 40 שנות של הזנחה מצד הממשלה וראשי עיר קודמים, החלה העירייה בתהליך לצמצום הפערים. השלמת תוכניתו של ברקת, אמורה להביא לשינוי מהותי במצב החינוך באזור.  
 

בשלוש השנים האחרונות, נבנו במזרח העיר מספר בתי ספר חדשים המאכלסים כ-200 כיתות לימוד.  
העירייה משקיעה בימים אלו סכום חסר תקדים של  300 מיליון שקל בתכנון ובניית 285 כיתות לימוד במזרח העיר, כאשר 75 מיליון שקל כבר מושקעים היום בבנייה.  בעקבות יוזמתו של ברקת, ייפתחו השנה במזרח העיר לא פחות מ-42 כיתות חדשות במבנים חדשים, 18 כיתות יפתחו בתחילת השנה ועוד 24 כיתות בית-ספר ו-6 כיתות גן יפתחו במהלך השנה הנוכחית.

בעירייה לא שכחו את החינוך המיוחד, וגם עבורם שוקדים בימים אלו על מבנה. למעלה מ-40 כיתות שופצו והותאמו לצורכי התלמידים, בדגש על מחנה הפליטים שועפאט, הוקמו אולמות ספורט בבית צפאפה ובעוד כחודשיים ייחנך אולם ספורט חדש בעיסוואיה. כהכנות לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, בוצעו עבודות שיפוץ בבתי הספר ופיתוח חצרות גני ילדים בעלות של 2.5 מליון שקל. מיליון שקל הושקע  בהצטיידות וריהוט לבתי הספר הקיימים והחדשים גם יחד. כמו כן החליטה העירייה להשקיע 750 אלף שקל, זאת בכדי לקדם מדי שנה את המחוננים והמצטיינים, ובהעצמת בנות ובצמצום אלימות באזור. 1.5 מיליון שקל נוספים הוקצו כתוספת עבור ההוצאות הארגוניות של בתי הספר.
 
בשנת הלימודים תשע"ב, מצטרפים לרפורמת אופק חדש, כ-80 גני הילדים במזרח העיר, ובהמשך תושלם כניסה מלאה של כל בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים. כמו כן, נעשו עבודות התאמה ובניית פינות עבודה בכל בתי הספר אשר נכנסו לאופק חדש.  
 
ברקת לא עצר בנדל"ן והחליט על מהפכה טכנולוגית במוסדות החינוך במזרח העיר. העירייה מחלקת כיום, לא פחות מ- 1,720 מחשבים נייחים וניידים לבתי ספר, לגני ילדים ולמורים באזור. 350 מחשבים נוספים יחולקו לבתי התלמידים.  בנוסף, כיתות הלימוד ב-6 בתי ספר במזרח העיר יהפכו ל"כיתות חכמות" משוכללות, באמצעות 7 לוחות אינטראקטיביים שתציב בהן העירייה. הלוחות האינטראקטיביים מאפשרים שימוש ממוחשב בלוח הכיתה, זאת על ידי מגע של המורה, להעברת שיעורים מתוקשבים, בהשתתפות אינטראקטיבית של התלמידים.
 
מורים ומנהלים ממזרח העיר משתתפים בקורסי הדרכה, הכוללים ידע בסיסי בהפעלת המחשב, מיומנויות דיגיטליות, שילוב מחשב בהוראה פרונטאלית, חיפוש ושימוש במידע נגיש באינטרנט. למהפכת המחשוב  נרתמו חברות שונות בהן חברת "אינטל", אשר מעבירה קורסי מחשבים לתלמידים, חברת "Ernst&Young", "קידום החינוך" וחברות הייטק נוספות.      
 
ראש העיר ירושלים, ניר ברקת אמר כי "חובתנו להשקיע במזרח העיר ולצמצם פערים שהם תוצאה של עשרות שנים של הזנחה של הממשלה והעירייה. לא נשלים עם מצב בו לתושבים בירושלים אין כיתות לימוד, אין כבישים או תשתיות בסיסיות. ההשקעות יביאו לעליה באיכות חיי התושבים".   
 
אין ספק שברקת מפתח את מזרח העיר, כמו שלא עשו קודמיו, אך אל לו לשכוח את השכונות היהודיות. בשכונות רבות בעיר, מתחננים לגנים, חצרות, שיפוץ והוספת מבנים וגם שם לא יתנגדו לכמה מחשבים חדשים.
כנראה שכרגע אותן שכונות לא נמצאות בראש סדר העדיפויות של העירייה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה