החרדים בקרית יובל: "הגיע הזמן להקצות גם לנו גנים בשכונה"



ביום ראשון בערב נערך פורום פתוח בנושא חינוך, בין ראש העיר וראש מנח"י לתושביי העיר, טענות רבות הועלו דווקא בקרב הציבור החרדי תושביי קרית יובל, לגבי המחסור בגנים הקיים בשכונה. מבדיקה עולה כי, החרדים באזור מהווים אחוז קטן מכלל השכונה וכי הם משתייכים לעמותות פרטיות הממנות אותם

 בראשון בערב נערך בעיריית ירושלים מיזם הנקרא "ישיר לבכיר". כל תושבי ירושלים באשר הם, יכלו לשלוח שאלות בנושא חינוך, וראש העיר ניר ברקת והנהלת מינהל חינוך ירושלים, נתנו מענה ישיר לפניות טלפוניות ותשובות ב"פורום חי" שהופיע באתר האינטרנט העירוני.  
 

שאלות וטענות שחזרו על עצמן, ולא ניתן היה להתעלם מהן, היו שייכות לציבור החרדי המתגורר בשכונת קרית יובל. החרדים בשכונה חשים מקופחים, הם אינם מבינים מדוע תושבי שכונה המשלמים מיסים לעירייה, לא מקבלים מענה לצרכיהם, ומדוע העירייה אינה מקצה להם גנים במיוחד עבורם.  
 
הטענות נשמעות לגיטימיות, אך כשנכנסים לעומק העניין, מבינים כי הנושא הרבה יותר מורכב. מסתבר שהחרדים בקרית יובל, מהווים כ-5% בלבד מתוך הציבור שחי במקום. הם אינם מעוניינים לשלוח את ילדיהם לגנים חילוניים או לחינוך ממלכתי דתי. הקבוצה הקטנה הזו, ממומנת על ידי עמותות חיצוניות פרטיות, כך שלמנהל הקהילתי אין דרך לדאוג להם.  
 
 קובי כהן, יו"ר מנהלת קרית יובל, שופך אור על הדברים: "קבוצת החרדים שהגיעה ממאה שערים, הינה אחוז קטן מכלל האוכלוסיה במקום. רוב האנשים המתגוררים כיום בקרית יובל, הם חילוניים ובעלי כיפות סרוגות, החרדים אינם מוכנים להשתייך אליהם. הם אינם מוכנים לשים את ילדיהם בגן, עם כל שאר הילדים. העירייה הקצתה לקבוצה הזו גנים בקרבת בית וגן, אומנם זה לא במרכז קרית יובל, אך זה הפיתרון שניתן בזמנו.

החרדים בשכונה משתייכים לעמותות חיצוניות שדואגות להם לתקציבים שונים, הם לא משייכים עצמם לאוכלוסיה במקום ועל כן הם לא באחריותנו. אני לא מנותק לגמרי, וליבי איתם, יחד עם זאת אני מציע להם לחכות 10 שנים, עד שהם יהוו רוב בשכונה ואז אולי נדבר. מפתיע שברקת לא נותן לחרדים מה שהם מבקשים, התרגלנו לראות אותם מנהלים אותו".  
 
נכון לרגע שבו  שנת הלימודים תשע"ב תצא לדרך  ועד שכל הפוליטיקה תיפתר כ-200 ילדים להורים חרדים, ימשיכו לצעוד כל יום מקרית יובל לבית וגן.  
 
תגובת העירייה: "צרכי המגזר החרדי בקרית יובל מוכרים היטב לעירייה ובראשם צרכי החינוך. ראש העיר משקיע רבות בקידום כל מגזר לתפיסתו ולשכונתו, מתוך ראיית כלל האוכלוסיות ושלא על חשבון האחד על זולתו. בימים אלה של לקראת פתיחת שנת הלימודים נמשכים המאמצים להסדרת צרכי החינוך של התושבים ובכללם האוכלוסייה החרדית, בשיתוף נציגי הציבור.  העירייה ממשיכה במאמצים לפתוח את שנת הלימודים כשכל ילדי השכונה משובצים במבנה".  
 
 
אמהות ואבות רבים שלחו  לראש העיר ויו"ר מנח"י שאלות ומענות, לפניכם מקבץ מתוך הפורום:
 
מרים: "אני אמא שצריכה ללכת כל יום 20 דקות עד בית וגן עם 2 הילדות שלי, ובר גיורא אומר לי שהוקצו גנים, הוא הולך פעם ברגל? הוא בטח נוסע באיזה רכב פאר, ואני צריכה ללכת עם הילדות בשמש. לפחות שלא ישקר קבל עם ועדה".
 
מיכל: כולנו יודעים שאין, ולא הוקצו מספיק כיתות גן לחרדים בקרית יובל.אנחנו נמצאים בתת תנאים, מרוחקים, בצפיפות איומה.בושה לדני בר גיורא שככה הוא משקר".
 
אהרן: "למה לתושבים שם אין גני ילדים? רק בגלל שהם חרדים?העירייה נותנת את המבנים לכל מיני מוסדות פרטיים, פעוטונים לא חוקיים. הכל כדי שלחרדים לא יהיה מקום לילדים שלהם.ומדובר בחרדים שעובדים, ותורמים לעיר, אבל בכל זאת העירייה מפלה אותם".
 
שרית: "אני גרה בקרית יובל. ברחוב אולסוונגר.לא נותנים לנו גנים בקרית יובל, אלא רק באור ברוך שזה כבר בית וגן, בגלל שניר ברקת מתנכל לחרדים. אני חושבת שזה ממש לא בסדר שאני צריכה לקחת כל יום שני ילדים, בשמש ובגשם, וללכת איתם יותר מ-20 דקות.למה אף אחד לא מתייחס למצוקה שלנו, של אימהות רגילות שהעירייה מתנכלת אליהם בגלל פוליטיקה".  
 
יעלי: "אני תושבת חרדית, עובדת ומשלמת מסים וארנונהועכשיו העירייה ביטלה לנו את הגן שבוע לפני פתיחת שנת הלימודים, כי בגלל שאני גרה בקרית יובל לא מגיע לי לקבל גן. האם ברקת החליט לתחום את תחומי המושב של החרדים?"   נתי: "למה העירייה מתנכלת לחרדים בקרית יובל, ולא נותנת להם לפתוח גני ילדים? כבר שלחנו כמה מכתבים לעירייה ולא מתייחסים אלינו".    

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה