חוזרים למחות: רב שיח במאהל גן הסוס נגד חוק הוד"לים



תחת הסלוגן "הסופרטנקר החדש לבירוקרטיה – נוק אאוט לדמוקרטיה" יתקיים הערב דיון בגן הסוס על השלכות חוק הוד"לים

העניינים המדיניים בטחוניים דחקו את מחאת הדיור מסדר היום הציבורי אולם הערב חוזרים במאהל הירושלמי לעסוק בנושאים הבוערים מבחינתם.
                    

לדברי פעילי תא הסטודנטים מגמה ירוקה "לאחר שהממשלה העבירה את חוק הוד"לים שישרת את יזמי הנדל"ן- במסווה של פתרון בעיית הדיור וללא התייחסות לדיור בר השגה- כעת מנסה הממשלה להעביר את השלוחה הרחבה והמסוכנת של חוק הוד"לים: הרפורמה בתכנון ובבנייה". בשל כך, הארגון מקיים הערב (ב') בין השעות 19:30-20:30 במאהל גן הסוס רב שיח שכותרתו: הסופרטנקר החדש לבירוקרטיה – נוק אאוט לדמוקרטיה.  
                                                     
ברב השיח ישתתפו: פזית שוויד מהחברה להגנת הטבע ויעל אלישר מהמטה לתכנון אחראי. לאחר מכן, בעת המליאה של גן הסוס, יתקיים פאנל בהשתתפות שרי קורניש מארגון "במקום" ונציג בתחום הדיור הציבורי בארץ, אשר יזהירו את הציבור מפני הטעייה נוספת של הממשלה ולפיה הרפורמה תפתור את בעיית הדיור. 
                                               
ג'ייד גבאי, רכזת מגמה ירוקה במכללת דוד ילין, מסבירה: "המשמעות המעשית של העברת חוק זה הוא תכנון פזיז ולא אחראי, שיפגע בזכותו של האזרח להשפיע על איכות חייו. החוק במתכונתו הנוכחית הוא ללא פיקוח על קהל היעד של מיזמי נדל"ן, כלומר- שוב חוק שיוסיף מגדלי יוקרה ובתי מלון לעשירים.לפני כחודש, בתחילת המאבק החברתי, ארגון מגמה ירוקה פעל נגד חוק הוד"לים, כחלק ממחאת האוהלים. לצערנו החוק עבר בסופו של דבר. חוק הוד"לים הינו הקדמה מסוכנת לרפורמה הדרקונית שמקדם נתניהו." 
                                                          
מיטל לוקוף, רכזת מגמה ירוקה בהר הצופים מוסיפה: "עקרונות הרפורמה מנוגדים למחאה החברתית הנרחבתוכוללים קיצור הליכי תכנון על חשבון אפשרות הציבור להשמיע קולו והתנגדותו לתכניות בינוי, הפחתת מספר נציגי הציבור בועדות התכנון ועוד. כל זאת כאשר החוק לא כולל סעיפים המטיבים עם הציבור כולו כמו דיור בר השגה ודיור לזוגות צעירים.הרפורמה היא הרסנית לסביבה ולחברה. אנו קוראים לנתניהו להקשיב לקולות המחאה, ולמנוע את חקיקתו של חוק דרקוני ופוגעני, בטרם יהיה מאוחר מדי. מגמה ירוקה כאן כדי להזכיר מהו האינטרס הציבורי למען הטבע ולמען החברה."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה