קטטה בין דתיים וחרדיים ברמת בית שמש על רקע שימוש במבנה בית ספר



החרדים טוענים כי הובטח להם כי ישוכן במבנה בית ספר לבנים ואנשי הציונות הדתית טוענים כי המבנה מיועד לבנות

 עשרות אנשי הציונות הציונות התקוטטו היום עם עשרות חרדים על רקע מאבק שליטה במבנה בית ספר ברמת בית שמש ב'.
 
החרדים טוענים  כי הובטח להם כי המבנה יאכלס בית ספר לבנים ואילו אנשי הציונות הדתית טוענים כי המקום מיועד לבית ספר לבנות בלבד. יצויין כי החרדים מתנגדים התנגדות נחרצת למיקום בית ספר לבנות, בתחומי שכונתם.
 

כוח משטרה שהוזעק למקום הפריד בין הצדדים הניצים. נוסף על כך נסגר בית הספר והוצב בפתחו כוח אבטחה שישמור על המבנה עד שיוברר סופית בין משרד החינוך והעירייה למי מיועד המבנה. 
המבנה המדובר הינו מבנה חדש אליו היה אמור לעבור בית הספר היסודי "אורות בנות" השייך לרשת שעלי תורה של החינוך הממלכתי דתי. הבעיה נוצרה כאשר קבוצה של חרדים מאחד הפלגים האנטי ציוניים החלו במחאה אלימה נגד הקמת בית ספר לבנות ליד שכונת המגורים שלהם. מחאה זו אף גררה איומים על הבנות העתידות ללמוד במבנה, כולל איומים על פגיעה פיזית בתלמידות בית הספר כולל יידוי אבנים לעברן.
ההורים לתלמידות בית הספר זועמים על ראש עיריית בית שמש בשל טענתם כי הוא נכנע ללחץ בריוני של החרדים. לדבריהם יש להם מכתב מראש העיר בו הוא מצהיר כי הוא תומך בהם אך מבקש מהם לשנות את מיקום בית הספר בשל החשש מהתנכלויות של חרדים קיצוניים. ההורים אף הודו כי הם חוששים חשש אמיתי מאלימות שתתפרץ על רקע העימות עם החרדים אך בה בעת מצהירים כי אין להם כוונה להתקפל בפני האיומים.  
לדברי עיריית בית שמש, הפרשה החלה כבר לפני שנתיים כשהחלו לבנות את בית הספר. תושבי השכונה החרדית ערכו הפגנות סוערות שבמהלכן חסמו בגופם את הטרקטורים ורק לאחר שהושגה פשרה שהמבנה יאוכלס על ידי בי"ס לבנים, שככו הרוחות. כיום רשת החינוך "שעלי תורה" לה שייכים שני בתי הספר מתכחשים לפשרה ומתעקשים לשכן במבנה את בית הספר לבנות. עוד נמסר מהעירייה כי ראש העיר פועל ללא ליאות להביא את שני הצדדים לשולחן המשא ומתן על מנת למצוא פשרה הוגנת, שתסיים את הסכסוך בהקדם.   
יש להזכיר שהתקרית מצטרפת לשורה של תקריות בין האוכלוסיות השונות המתגוררות בעיר בית שמש, בה גרים חרדים, דתיים וחילונים בכפיפה אחת, ובה מתנהל תדיר מאבק על זהותה של העיר.
 
צילום : פלאש 90
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה