גדר ההפרדה מדרום לירושלים: בימ"ש העליון פסק לטובת מערכת הביטחון



ב-2 עתירות שונות נגד תוואי הגדר שהונחו בפני בית המשפט העליון, החליט הרכב השופטים לדחות את הטענות ולאשר את המשך בניית הגדר, לפי דרישות מערכת הביטחון. בייניש: "התועלת הביטחונית עולה על הפגיעה המידתית בחיי התושבים"

"היחס סביר ומידתי". גדר ההפרדה
 הרכב שופטי בית המשפט העליון, בראשות הנשיאה דורית בייניש, החליט בשבוע שעבר לדחות את עתירות תושבי הכפר וולאג'ה מדרום לירושלים, ואת עתירתם של תושבי שכונת א-שייח - כנגד תוואי גדר ההפרדה.
 
בשנת 2010 עתרו תושבי הכפר וולאג'ה, אשר חלקו הצפוני מצוי בתחום שיפוטה המוניציפאלי של ירושלים ואילו חלקו הדרומי מצוי בתחום שליטתה של הרשות הפלסטינית, כנגד עבודות הבנייה של תוואי גדר ההפרדה העובר בתחומי הכפר. לטענת התושבים, עקב הבנייה תיפגע גישתם אל האדמות החקלאיות ואל המעיין הנמצא באזור, וכן תימנע גישתם אל בית קברות עתיק. עקב העתירה, הוציא בג"ץ צו ביניים שבו נדרשה מערכת הביטחון לחדול מהמשך הבניה.

בשבוע שעבר, החליט הרכב השופטים :דורית בייניש, אשר גרוניס ועוזי פוגלמן, לקבל את טענות מערכת הביטחון כי "קטעי הגדר המדוברים מהווים נקודות תורפה ביטחוניות". הנשיאה בייניש התרשמה מן הנתונים שהציגה בפניה מערכת הביטחון, ולפיהם מאז שנת 2000 אירעו בירושלים למעלה מ-600 פיגועי טרור, אשר גבו מחיר דמים כבד של למעלה מ-200 הרוגים ולמעלה מ1,600 פצועים. עוד עולה מן הנתונים, כי בשנים האחרונות אירעו מאות מקרים של חדירות לישראל דרך התוואי הדרומי של "עוטף ירושלים", של פלסטינים אשר עשו את דרכם אל תוך תחומי ירושלים.

"התועלת הביטחונית שמעניקה הגדר לשמירת חייהם של תושבי ישראל הינה רבה מאוד, בין היתר, נוכח היותה מן המכשולים האחרונים העומדים בדרכם של המחבלים, טרם כניסתם לירושלים למימוש תוכניות רצחניות", כותבים השופטים בהחלטתם ומוסיפים: "במצב זה, אנו סבורים כי פגיעתו של תוואי הגדר בעותרים עומדת ביחס סביר ומידתי לתועלת הביטחונית הרבה המופקת מהקמת תוואי הגדר".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה