ניצחון לסוחרים במועצת העיר



לאחר שראש העיר תכנן להעביר בהצבעה אמש את מהפיכת "מפת היתרי שעות פתיחת וסגירת עסקים" במועצת העיר, נסוגה העירייה ברגע האחרון והורידה את החוק מסדר היום, עקב המחאה הרבה שהחוק עורר בקרב הציבור בירושלים

אמש קיווה ראש העיר ניר ברקת להצליח בניסיונו (השני במספר) להעביר בחוק את המהפיכה אשר אמורה הייתה להגדיר ולהסדיר מחדש את שעות הפתיחה והסגירה של מקומות הבילוי בעיר.
 

לפי המתוכנן בחוק העזר העירוני שאמור היה לעלות להצבעה אתמול, נקבע כי עסקים ייסגרו בשעה 21:00 ובתי אוכל וקניונים ייסגרו בשעה 23:00. מדובר למעשה ב"מפה",  אשר תסדיר ותגדיר את פעילות ואופי העסקים בעיר על פי אזורים ורחובות ספציפיים, מתוך שאיפה לפתח את פעילות חיי הלילה בירושלים תוך רצון לאזן בין האינטרסים של בעלי העסקים לבין רווחת התושבים. 
 
החוק המתוכנן עורר בקרב בעלי עסקים וסוחרים רבים בעיר תגובות נזעמות, והללו יצאו בקריאה נרחבת לציבור לבוא ולמחות בפתחה של ישיבת מועצת העיר אשר נתקיימה אמש בבית העירייה. נראה כי הלחץ והביקורת הציבורית, יחד עם הסתייגויות רבות של חברי האופוזיציה במועצה - עשו את שלהם, וברגע האחרון, העירייה החליטה למשוך בחזרה את הצעת החוק, ולהסירה מסדר היום במועצה.

אין שינוי בשעות הסגירה של מקומות הבילוי נכון לעכשיו. ירושלים 

"העבודה משתלמת!"

 
רחל עזריה, חברת מועצת העיר ומהמתנגדות לתוכנית, רשמה בדף ה"פייסבוק" שלה זמן קצר לאחר הישיבה כי: "ברגעים אלו בישיבת מועצת העיר ירושלים הורדנו מסדר היום את חוק העזר העירוני על שעות פתיחה וסגירה של בתי עסק בירושלים. זו בשורה מצויינת לשמירת ירושלים כעיר מתחדשת, מגוונת ומעניינת. העבודה הקשה משתלמת!"
 
גורם בכיר בעירייה, המעורה בפרטי התוכנית בחוק, אמר למערכת "ירושלים נט" כי אין בכוונת העיריה לבטל את התוכנית מלצאת לפועל, אולם הוחלט שלא להביא אותה להצבעה לאור ההסתייגויות הרבות שהועלו מקרב גורמים נרחבים בציבור הירושלמי". עוד הוסיף הגורם, כי בכוונת העיריה לשוב ולהעביר את החוק, לכשיתוקן.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה