קבלת שבת במאהל משפחת שליט - בסימן יום ההולדת ה25 של גלעד



משפחת שליט מציינת קבלת שבת נוספת במאהל מול בית ראש הממשלה, בסימן יום הולדתו ה-25 של גלעד אשר יחול ביום ראשון הקרוב. במסגרת המאבק, הועלה סרטון חדש (בכתבה), ובו תמונות ילדות של גלעד, המסתיים בתמונתו בשבי חמאס, עם הקריאה: "אסור שזאת תהיה התמונה האחרונה"

יום רודף  יום, וגם ביום שישי זה אין תחושה של שמחה במאהל המחאה של משפחת שליט, גם לא לקראת יום הולדתו ה-25 של גלעד שליט הנמק בשבי החמאס בעזה כבר יותר משש שנים. על אף זאת, מורגשת פעלתנות במאהל עת הפעילים מכינים את השטח לקליטת האומנים והציבור שיגיעו היום לקבלת השבת המתקיימת כבכל יום שישי במאהל.
קבלת השבת הצפויה היום תישא אופי מיוחד בשל ציון יום הולדתו של גלעד שיחול ביום ראשון. לקבלת השבת יגיעו  הזמרים אבי טולדנו, אלי גורנשטיין, נגה גלמן ואופירה גולסקא ואף מקהלת הילדים פרחי ירושלים. פרט לציבור שאמור להגיע, יצטרפו למשפחת שליט חברי קיבוץ ניר יצחק, שיבואו לחזק את המשפחה ולציין את יום הולדתו של גלעד.

אתמול פורסם באמצעי התקשורת מכתב פומבי שכתבו אביבה ונועם שליט לבנם גלעד. המסר העיקרי שעולה מן המכתב הוא כי גם לאחר 1890 מיום החטיפה של גלעד, המשפחה לא שוכחת את בנם השבוי. "לא שוכחים את יום הולדתך" כותבים ההורים ונראה כי על אף התחושות הקשות, שמתחזקות עם כל יום שגלעד לא שב למשפחתו, משפחת שליט לא מוותרת על הסיכוי להשיב את בנם הביתה, גם אם הוא נראה כה קלוש לאחר הזמן הרב שחלף.

במסגרת המאבק לשחרורו של גלעד, הועלה סרטון המביא תמונות שטרם פורסמו של גלעד לאורך כל תחנות חייו מינקות ועד יום נפילתו בשבי החמאס. מוזיקת הרקע שמלווה את הסרטון היא השיר "לחזור הביתה" בביצוע בועז מעודה, והוא מסתיים בתמונותיו של גלעד מקלטת השבי שהעביר חמאס לפני שנתיים, ואז מופיע כיתוב על המסך: "אל תתנו לתמונה הזו להיות התמונה האחרונה".
 
הפעילים מספרים כי במוצ"ש הקרובה צפוי נועם שליט להצטרף לעצרת מחאת הדיור בתל אביב, שתיערך בסימן יום הולדתו ה-25 של גלעד שיחול ביום ראשון. נועם שליט, שינאם בעצרת המחאה, מזכיר במכתב הפומבי לגלעד את המחאה הציבורית והקריאה של הציבור לצדק חברתי וכותב לגלעד כי "אנחנו, ורבים איתנו צירפנו לקריאה הזו את הדרישה לזכותך לחיות, זכותך הכל כך אנושית ובסיסית – לחופש, לחירות". 

הסרטון המדובר, ובו תמונותיו של גלעד:
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה