וטו אמריקני על הרכבת הקלה בירושלים



באתר האינטרנט הרשמי של הקונסוליה האמריקאית היושבת בירושלים פורסמה אזהרה מפורשת בדבר השימוש ברכבת הקלה החדשה, על רקע ההתדרדרות הביטחונית וההתרעות על כוונת גורמי טרור להוציא לפועל פיגוע בעיר

לא תפגשו שם עובדים מהקונסוליה האמריקאית בקרוב. הכב
ב"הודעת חירום" שפרסמה הקונסוליה האמריקאית בעיר באתר האינטרנט הרשמי שלה שלשום (יום ג'), אוסר הממשל האמריקאי על עובדיו להשתמש בשירותי הרכבת הקלה, ואף ממליץ לכלל אזרחיו להימנע מלעשות כן. "הקונסוליה האמריקאית הכללית בירושלים מודיעה לאזרחי ארצות הברית כי הרכבת הקלה בעיר החלה לפעול", נאמר בתחילת ההודעה, ובהמשך נכתב כי "על עובדיו הרשמיים של הממשל האמריקאי חל איסור להשתמש ברכבת".

האזהרה מגיעה בעקבות ההתדרדרות במצב הבטחוני בארץ בשבוע האחרון, ועם התגברות ההתרעות על כוונת ארגוני הטרור להוציא לפועל פיגוע טרור בירושלים, כאשר הרכבת הקלה הפכה להיות אחת מהמטרות על הכוונת. הרכבת, שהחלה לפעול אך ביום שישי האחרון, עדיין טעונה בדיקה ובחינה מעמיקה של סידורי הביטחון, ובהודעה אף פורסם כי "הקונסוליה תעקוב אחר הביצועים וסידורי הביטחון של הרכבת".
 

במהלך הימים האחרונים, דיווחו כמה תושבי ירושלים במספר פורומים ברשת האינטרנט, על יידוי אבנים ובקבוקי תבערה אל עבר הרכבת (בעיקר מכיוון מחנה הפליטים שועאפת), אולם לא התקבל לדיווחים אלה כל אישור מגורם רשמי ישראלי. מספר תושבים אף התבטאו כי הופתעו לגלות כי לא הצטרכו לעבור כל בידוק בעליה לרכבת.
 
מחברת סיטיפס נמסר בתגובה כי "החברה אינה עוסקת בסידורי הביטחון של הרכבת, שכן הנושא נמצא באחריות משותפת של משרד הביטחון ועיריית ירושלים".
 
תגובת העירייה:
עיריית ירושלים, באמצעות אגף חרום וביטחון, קיבלה על עצמה את האחריות על יישום וניהול אבטחת קרונות הרכבת הקלה, בכפוף להנחיות המקצועיות של משטרת ישראל. מערך האבטחה, שהוקם במהלך החודשים האחרונים, מושתת על אבטחה סטטית וניידת בשילוב מערכות טכנולוגיות מתקדמות ומתבסס על צוות מאבטחים מהאיכותיים ביותר שיש, אשר עברו הכשרה ארוכה הכוללת אימון פיסי, סימולציות ותרגולים רבים.   באשר למקרה המדובר, אין כל חדש בהנחיית הקונסוליה האוסרת כבר שנים רבות, מאז האינתיפאדה השנייה על עובדיה לנסוע באוטובוסים ובתחבורה ציבורית, מלבד הוספת הרכבת לאיסור.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה