צילומי הרחובות של גוגל ייעשו תחילה בירושלים



לאחר שפרוייקט "Street -View" של גוגל אושר על ידי משרד המשפטים, תחל החברה בעוד כחודש, באמצעות ניידות צילום מיוחדות, לצלם את רחובות ירושלים בתור העיר הראשונה בפרוייקט בארץ

ירושלים הראשונה להשתתף בפרוייקט. גוגל סטריט ויו
 אתמול אישר משרד המשפטים לחברת גוגל, להפעיל בישראל את פרוייקט "גוגל סטריט ויו Google Street View", המאפשר למשתמשי האינטרנט לצפות ברחובות הערים כאילו היו הולכי רגל, וזאת בזכות ניידות צילום מיוחדות (בתמונה) הנושאות מצלמות פנורמיות אשר מצלמות את הרחובות בהן הן עוברות ברדיוס צילום של 360 מעלות.
העיר ירושלים נבחרה ע"י החברה, להיות הראשונה בה יופעל הפרוייקט, וצילומי הרחובות בה אמורים להתחיל בעוד כחודש ימים.
 

שירות מעורר מחלוקת
 
שירות הסטריט ויו פועל מאז שנת 2007 ומכסה אזורים נרחבים בארצות הברית, רבות ממדינות אירופה, אוסטרליה, דרום אפריקה ויפן. את התמונות מצלמת גוגל באמצעות ניידות, שעליהן מותקנות מצלמות היקפיות,  המצלמות פועלות ומצלמות תוך כדי הנסיעה ברחובות הערים ובמרחב הציבורי. השירות שנוי במחלוקת ועורר סערות ציבוריות הנוגעות לצנעת הפרט, שכן אזרחים רבים אינם מעוניינים כי בתיהם יוצגו לעין כל החפץ בכך. בעבר השירות נאסר ביוון ובאוסטריה ובחלקים מגרמניה, עקב החלטת הרשויות המקומיות כי הוא מהווה הפרה של פרטיות האזרחים, שכן בתמונות רבות ניתן היה לראות פרטים רבים כגון לוחיות זיהוי של רכבים, ואף רגעים אינטימיים בין בני זוג ותיעוד ברור של אנשים.
מחברת גוגל ישראל נמסר כי "גוגל סטריט ויו יציע לציבור הישראלי מנגנון מקוון יעיל ואמין לבקשת טשטוש נוסף של דמויות, לוחיות רישוי ובתי מגורים לאחר פרסומן, במקרים של תקלות או ביצוע לא מספק של הטשטוש האוטומטי המיושם על התמונות. גוגל תפרסם באינטרנט ובעיתונות המודפסת הסברים על מהות השירות, על זכותם של התושבים לבקש טשטוש נוסף בתמונות ומידע כללי על מסלולי הצילומים המיועדים. בנוסף, ניידת הצילום העוברת ברחובות תסומן באופן בולט שאפשר לציבור לזהות". 
 
בקרוב אצלנו?
 
באתר הבא, ניתן לראות את "מאה הרגעים הנצפים ביותר" של שירות הגוגל סטריט ויו, עם רגעים מביכים ומשעשעים שנתפסו בעדשות המצלמה ברחבי העולם. בין השאר ניתן לראות שם תאונות אופניים, אנשים משתזפים וכן הלאה.. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה