ב-273 בתי ספר במחוז ילמדו לחסוך בחשמל



חברת החשמל פותחת את שנת הלימודים עם תוכנית "נתיב האור" ב-273 בתי ספר יסודיים במחוז ירושלים. מדובר בעלייה של כ- 6% בשיעור השתתפות בתי הספר, ביחס לאשתקד

מחוז ירושלים של חברת החשמל פותח את שנת הלימודים תשע"ב עם התוכנית החינוכית "נתיב האור", ב- 273 בתי ספר יסודיים במחוז ירושלים. השנה, הצטרפו לתוכנית 47 בתי ספר יסודיים, ביניהם בתי ספר חילוניים, דתיים, מהמגזר החרדי ומהמגזר הערבי. התוכנית פועלת זו השנה השישית במחוז ירושלים.  
                         

במחוז ירושלים לוקחים חלק בתוכנית בתי ספר מ- 10 רשויות מקומיות, ביניהן; עיריית ירושלים, מ.א. מטה בנימין, מבשרת ציון, גבעת זאב, גוש עציון, בקעת הירדן, כאשר 4 רשויות חדשות הצטרפו לתוכנית השנה; בית שמש, מ.א. מטה יהודה, אבו גוש והר אדר.  
                          
"נתיב האור" הינה תוכנית חינוכית שיזמה חברת החשמל בשיתוף משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי, המיועדת לחנך את הילדים, ובאמצעותם גם את המבוגרים, להתנהגות נכונה בסביבה צורכת חשמל.  התוכנית נלמדת בקרב תלמידי כיתות ד'-ו', בבתי ספר יהודים, ערבים, דתיים וחרדים.  
                          
יצחק עבודי, מנהל מחוז ירושלים של חברת החשמל: "תוכנית "נתיב האור", המחנכת לאורח חיים בטוח, יצאה לדרך לפני 6 שנים במחוז ירושלים, מתוך כוונה לעודד ילדים, ובאמצעותם מעגלי קהילה נוספים, להתנהגות  נבונה ובטוחה בכלל ובסביבה צורכת חשמל בפרט. התוכנית מטפחת ומעודדת מנהיגות צעירה, ומעבירה ערכים של איכות סביבה, אחריות ומעורבות חברתית. תוכנית "נתיב האור", הינה תוכנית הדגל של חברת החשמל, ותרומתה באה לידי ביטוי בעיקר באמצעות החיבור הבלתי אמצעי של עובדי החברה עם הדור הצעיר. אני גאה בעובדי המחוז המתנדבים בתוכנית מזה 6 שנים, בזכותם, הביקוש  לתוכנית הולך וגדל מידי שנה בקרב הרשויות שבתחומי המחוז".  
                            
שושנה שוהם, מנהלת תוכנית "נתיב האור" בעיריית ירושלים: "התכנית פופולארית בעיקר בקרב הילדים, בעקבות העצמת המנהיגות הצעירה עליה שמה דגש. הילדים מובילים את מירב המסרים בקרב חבריהם, משפחותיהם ובקרב הקהילה כולה.  "נתיב האור" מהווה דוגמא מוצלחת כיצד חברה יכולה להחזיר ולו במעט לקהילה בה היא חיה. ראש העיר, המחזיק בתיק החינוך, מאמץ תוכניות בעלות ערך חברתי ומאמין שלחנך זה קודם כל לחנך לקדושת החיים. כמו כן, אנו זוכים בירושלים לתמיכה אוהדת ביותר של ראש מינהל החינוך, מר דני בר גיורא. במסגרת התוכנית, לצידם של חברנו, מדריכים מטעם חברת חשמל בבתי הספר, פועל צוות פדגוגי מקצועי. הצוות הפדגוגי מקבל הכשרה רציפה ומעמיקה על-ידי מכון יעדים, העורך את חומרי הלמידה ומכשיר את צוותי הוראה".  
                       
פרויקט "נתיב האור" נולד כתוצאה מן הצורך להתמודד עם בורות וחוסר בקיאות הציבור בנושא בטיחות בשימוש בחשמל. הנחת היסוד של הפרויקט היא שהתנהגות נכונה ובטיחות יבואו רק ממקום של ידע וחוויה.  ב"נתיב האור" הושם דגש על יצירת שינוי תרבותי ואקלים של בטיחות.  
                          
בבית הספר מתקיימת פעילות בהנחיית מתנדבים מקרב עובדי חברת החשמל, המציגים וממחישים בכל החושים את תהליך הפקת החשמל וכללי הבטיחות בשימוש בו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה