כוננות השיא בירושלים מחשש לפיגוע נמשכת - עדכונים שוטפים



התראה ממוקדת על כוונה לבצע פיגוע בעיר הביאה את משטרת המחוז להעלות אמש את הכוננות בירושלים באופן מיוחד. מחסומים, בידוק חשודים ועומסי תנועה כבדים הורגשו בעיקר בצפון העיר. קניון פסגת זאב נסגר לקהל

משטרת ירושלים העלתה אמש את רמת הכוננות בצורה דרסטית משעות הערב המוקדמות, עקב התרעות חמות על כוונה של גורמי טרור לבצע פיגוע בתחומי העיר בזמן הקרוב ביותר. לאחר הערכת מצב שהתקיימה במהלך הלילה, הוחלט להמשיך בכוננות הגבוהה גם במהלך היום.
מחסומים משטרתיים נפרסו במספר מוקדים באזור, ומתבצעות סריקות קפדניות בקרב נוסעי הרכבים, מה שהביא לפקקים ולעומסי תנועה כבדים במספר צירים. במהלך כל הערב והלילה , הורגשה פעילות ערה של כוחות הביטחון, בעיקר בשכונות בצפון ובמזרח העיר.

 
נמסר כי בפעילות נוטלים חלק מספר רב של כוחות משטרה ויחידות נוספות, ואף פורסם כי הקניון בשכונת פסגת זאב נסגר לכניסת קהל ופונה כליל. לפי מקורות פלסטיניים, כוחות ביטחון ישראליים נמצאים בפעילות גם באזור הר הבית בשעות הלילה, אולם יש לקחת דיווחים אלה בזהירות, מה עוד שאין לכך אישור מאף גורם ישראלי.
 
בתוך כך, בסביבות השעה 21:30, זמן קצר אחרי מה שהוגדרה כ"הפסקת אש" בין ישראל וארגוני הטרור ברצועה, חודש ירי הרקטות והפצמ"רים לעבר יישובי עוטף עזה ואל עבר העיר אשקלון.
נכון לרגעים אלה, לא נמסר על נפגעים או נזק. הפלסטינים מדווחים כי בתגובה, כלי טייס ישראלי פגע בחוליית מחבלים בצפון הרצועה ונמסר כי יש מספר נפגעים מקרב הפלסטינים.
 
מוקדם יותר אתמול, התקבלה החלטה בפיקוד העורף על פתיחת מקלטים באזור בית שמש. נמסר כי במהלך היום הבא ימסרו לתושבים הוראות והסברים בדבר ההוראה.
01:20 - אזעקת צבע אדום באשקלון - לא דווח על פגיעה בשטח מיושב, אולם נמסר על אדם אחד פצוע, לאחר שהחליק ונפל כאשר מיהר אל המרחב המוגן ואיבד את הכרתו. צוות מד"א מעניק לו טיפול במקום.

עודכן לאחרונה ב-09:00
עדכונים שוטפים באתר "ירושלים נט".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה