8 בני אדם נרצחו בהתקפת טרור משולבת באזור אילת. היתקלות נוספת אירעה במקום אחר הצהריים



מחבלים תקפו שני אוטובוסים ומכוניות פרטיות בירי נ"ט, מטענים ונשק קל, במה שמתברר כמתקפת טרור משולבת. כוחות הביטחון שהגיעו למקום חיסלו שמונה מחבלים הרוגים . מד"א: 7הרוגים ישראליים, מתוכם 6 גברים ו-2 נשים. אחר הצרייפ התרחש אירוע ירי נוסף במקום

אחר הצהריים אירעה תקרית ירי נוספת, סמוך למקום בו התרחשה התקפת הטרור מוקדם יותר באזור מעבר נטפים, כאשר נפתחה אש מהצד המצרי אל עבר הכוחות הישראליים אשרביצעו עדיין סריקות במקום. נמסר על 2 פצועים במצב בינוני עד קשה, אשר הובהלו במסוק אל בית החולים "סורוקה" בבאר שבע. ראשי מערכת הביטחון, אשר שהו במקום וקיימו תדריך בעת הירי, פונו למקום מבטחים.
מוקדם יותר היום, בצעד חריג, אלוף פיקוד הדרום חתם על צו המגדיר את כל האזור כשטח צבאי סגור - והכניסה אסורה אף לגורמי תקשורת. האזור בו אירעה מתקפת הטרורהצו יישאר על כנו עד סיום הסריקות בשטח, המתפרש על למעלה מ-12 קמ"ר.


דובר צה"ל מוסר את הפרטים הבאים: מדובר על פיגוע משולב בשלושה מוקדים. ירי על שני אוטובוסים, הפעלת מטענים על כוחות צה"ל , ירי מרגמות וחילופי אש עם המחבלים. לפי דובר צה"ל, המחבלים יצאו מרצועת עזה, והגיעו אל שטח ישראל דרך סיני. הרמטכ"ל ואלוף פיקוד הדרום בדרכם למקום. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים התייעצות דחופה עם שר הביטחון אהוד ברק על האירועים בדרום. מצב חירום הוכרז בבית החולים יוספטל באילת, אליו הגיעו עד כה כ-33 פצועים, מתוכם כמה מוגדרים במצב קשה. מנכ"ל מד"א אלי בין מוסר על שבעה הרוגים ישראליים, מתוכם חמישה גברים ושתי נשים. עקב האירועים, הרופאים בבתי החולים "סורוקה" בבאר שבע ו"יוספטל" באילת חדלו משביתת המחאה והתייצבו לעבודה במלואם.
המשטרה העלתה את רמת הכוננות שלה לרמה ג' בכל רחבי הארץ, מה שיבוא לידי ביטוי בתיגבור הנוכחות בשטח של כוחות הביטחון.
האוטובוס שהותקף (צילום מסך: ערוץ 2) 
נוסעים שהיו על קו אגד מספר 392 מבאר שבע לאילת, סיפרו כי לפתע נפתחה אש על האוטובוס המלא על ידי מספר אנשים אשר היו לבושים בסרבלים בצבע כחול, אולם הנהג לא עצר והמשיך לנסוע לבסיס קרוב, וייתכן כי בכך מנע אסון גדול יותר.
בתוך כך נמסר על אשה אשר הגיעה עם שני ילדיה הפצועים לבית החולים בעיר ודיווחה על ירי שבוצע לעבר הרכב בו נסעה.
בהיתקלות של כוחות הביטחון עם המחבלים, נמסר על 7 מחבלים הרוגים, מתוך כ-20 מחבלים שהשתתפו בהתקפה לפי הערכות גורמי ביטחון, כאשר חלקם נשאו על גופם חגורות נפץ. ככל הנראה, המחבלים התחלקו למספר חוליות, כאשר חלקן חדרו אל תוך שטח ישראל, בעוד חוליה אחרת יורה מתוך השטח המצרי. המחבלים חדרו אל שטח ישראל באזור בו הגבול עם מצרים פרוץ וללא גדר, בציר המשמש רבות מסתננים ומבריחים למיניהם.
נמסר כי זמן קצר לפני האירוע, העבירה ממשלת ירדן הודעה על נוכחותה של חוליית מחבלים באזור הגבול המצרי.
 
ראש הממשלה נתניהו מסר בתגובה כי "ריבונותה של ישראל נפגעה היום והופרה בצורה חמורה, ומדינת ישראל תגיב בהתאם". בשעות האחרונות נמסר כי ארגון חמאס פינה את מפקדותיו ברצועה מפני החשש מתקיפה ישראלית , שאכן התרחשה זמן קצר לאחר מכן, כאשר כוחות צה"ל פגעו וחיסלו 5 בכירים ב"ועדות ההתנגדות", ארגון הטרור שלקח אחריות על מתקפת הטרור בדרום.

מאז נפילתו של מובארק מכס הנשיאות במצרים והטלטלה העוברת על המדינה, התרופפה אחיזתם של כוחות הביטחון המצריים באזור חצי האי סיני, מה שתרם לפריחתם של ארגוני הטרור באזור, אשר הצליחו בין השאר לפגוע ולפוצץ את צינור הגז ממצרים לישראל מספר פעמים. 
 
 
עדכונים שוטפים באתר ירושלים נט.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה