מכללת ירושלים הטעתה סטודנטיות - תפצה אותן ב-2 מיליון שקלים



בית משפט השלום בעיר פסק כי מכללת ירושלים פעלה על דעת עצמה והטעתה במכוון מספר תלמידות בנוגע לסיכויי קבלת הכרת התואר במכללה על ידי המועצה להשכלה גבוהה. תפצה ב-2 מיליון שקלים

שופט בית משפט השלום בעיר יצחק מילנוב, פסק כי על מכללת ירושלים לפצות ארבע סטודנטיות לשעבר בסכום של כ-2 מיליון שקלים, לאחר שקיבל במלואה את הטענה כי המכללה הטעתה במכוון את התלמידות אשר נרשמו  בשנת 1995 למסלול לימודי קלינאות תקשורת במכללה, כאשר הובטח לתלמידות על ידי נציגי המכללה כי עד סיום לימודן, יוכר התואר במכללה על ידי המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה), דבר שנמצא
כשקרי. השופט קיבל את טענת התובעות במלואה. בית משפט השלום בעיר

בפרסומים השונים וכן בטפסי ההרשמה, צוין לתלמידות כי תוכנית הלימודים טרם אושרה ע"י המל"ג, אולם הוסבר לתלמידות ע"י המכללה כי מדובר בפרוצדורה רגילה, ובסיום לימודיהן - יקבלו את התואר הראשון המיוחל - המוכר ע"י המל"ג.
 
בפסק הדין מתברר כי לא זאת בלבד שהמל"ג לא הכיר במסלול הלימודים המדובר, בדיעבד התברר לסטודנטיות כי המכללה כלל לא פעלה בנידון, על מנת להשיג את ההכרה המבוקשת. בפסק הדין שניתן בשבוע שעבר, קובע השופט מילנוב: "המכללה עשתה דין לעצמה ופתחה חוג ללימודי קלינאות תקשורת, ואף החלה לרשום אליו תלמידות (ובהן התובעות) לפני שבכלל טרחה להגיש בקשה למל"ג לאישור תוכניות הלימודים, ולפני שקיבלה אישור לפרסם את תוכנית הלימודים ואישור לרשום תלמידים לחוג".
 
בהמשך פסק הדין מוסיף השופט מילנוב: "למעשה, האישור היחיד שניתן למכללה במהלך כל התקופה הרלבנטית היה אישור משרד החינוך, ולא של המל"ג, לקיים מספר קורסים בהפרעות בתקשורת במסגרת החוג לחינוך מיוחד".
לאחר שגילו הסטודנטיות כי לא יהיו זכאיות להכרת תואר הלימודים שלהן במוסד, נאלצו הן ללמוד שוב מחדש, הפעם במכללת הדסה בעיר. בית המשפט כאמור, פסק על המכללה לפצות את התלמידות בסכום של 2 מיליון שקלים. יחד עם זאת, דחה בית המשפט את תביעותיהן של התלמידות נגד המל"ג ומשרד החינוך בטענה כי "כשלו בפיקוח על המכללה", מאחר והוברר כי המכללה פעלה על דעת עצמה.
 
ממכללת ירושלים לא התקבלה תגובה עד רגע זה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה