ימות המשיח - ממחר רכבת בירושלים



לאחר כל העיכובים ממחר בבוקר (יום שישי) תוכלו סוף סוף לנסוע ברכבת. בשבועיים הקרובים הנסיעה בחינם. שר התחבורה: "הרכבת תלך ותשתפר. לירושלמים מגיע סוף סוף לנסוע ברכבת הקלה"

ובכל הרכבת כבר כאן. ממחר בבוקר פועלת הרכבת במתכונת בירושלים במתכונת מצומצמת.
               

בשבועיים הקרובים  הנסיעות -בחינם , מחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות.  
                                            
יצויין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות (מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת.  
                             
עפ"י התכנון, ייסעו  14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים.    
                 
שר התחבורה ישראל כץ ברך הבוקר על ההחלטה ואמר כי לאחר שנים של עבודות הקמה ושנה וחצי של הרצה טכנית, הגיע הזמן להתחיל בנסיעות עם הנוסעים. "אני מברך את סיטי פס על המאמץ. היינו חייבים להפסיק את הדחיות הבלתי נגמרת ולאפשר לתושבים בירושלים לממש את חווית הנסיעה ברכבת החדישה. זאת לאחר שנים רבות שהמתינו והקריבו בנוחות החיים והתנועה שלהם בעיר", אמר.
                                         
כץ הביע את בטחונו כי הזכיינית קבוצת סיטי פס תעשה כל שביכולתה להשלים את המערכות ולהרגיל את הציבור בחוויית הנסיעה ברכבת וכי עיריית ירושלים והנהלת משרדו יעשו כל שביכולתם כדי להפעיל את הרכבת הקלה במלואה בתוך מס' שבועות.  
                       
מנכל משרד התחבורה אמר הבוקר כי "מאמץ בניה של 6 שנים והשקעה של כ-5 מיליארד ₪ מתקציב המדינה והעירייה מתחיל לשאת פירות ובקרוב נגיע, יחד עם הנוסעים, לרמת הפעלה טובה. נכון, נדרש לעוד כמה חודשי סבלנות, וייתכן שיהיו עוד תקלות ועיכובים, אך בסופם   יצויין כי עפ"י הסיכום תשלים סיטיפס גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא אצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה