האם תהיה דחייה נוספת בהפעלת הרכבת הקלה ?



ועדת הכלכלה אישרה את בקשת משרד התחבורה להאריך את תקופה הניסוי של הרכבת הקלה עד ל-14 בספטמבר; היו"ר שאמה-הכהן הבהיר: דחיית ההפעלה המסחרית היא על תנאי ותיכנס לתוקף רק אם הוועדה תיווכח שיש לכך הכרח בטיחותי

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה היום להאריך את תקופת הניסוי של הרכבת הקלה בירושלים, שאמורה הייתה להסתיים ב-19 באוגוסט, עד ל-14 בספטמבר השנה.

הוועדה נענתה לבקשת משרד התחבורה להאריך את תקופה הניסוי ולדחות את ההפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בירושלים, אולם היו"ר שאמה-הכהן הבהיר כי יגיש בקשה לדיון מחדש בהארכה. המשמעות היא כי הארכת תקופה הניסוי טרם נכנסה לתוקף, ודחיית ההפעלה המסחרית תאושר סופית רק אם הוועדה תיווכח שלא ניתן להקדים את המועד.

הארכה נוספת עד להפעלה הסופית. הרכבת הקלה

נציגי משרד התחבורה ונציגי תוכנית אב לתחבורה ירושלים הסבירו כי ישנן שתי בעיות שעלולות להוביל לעיכוב בתחילת ההפעלה המסחרית. הבעיה הראשונה נוגעת למערכת הכרטוס שמפעיל הזכיין, אולם הנציגים הבהירו כי נציגי הזכיין אמורים להיפגש עם מנכ"ל משרד התחבורה ולהציג לו פתרונות לבעיה. נושא נוסף נוגע לדוח שאמורים להגיש הערב או מחר אנשי הצוות הגרמני של הבודקים הבטיחותיים הבלתי תלויים.

היועצת המשפטית של זכיינית הרכבת הקלה סיטיפס, עו"ד גיתית שיינין, אמרה עם זאת כי "החברה עושה כל מה שאפשר, במגבלות הזמן, כדי להיערך להפעלה במתכונת מוגבלת כבר בסוף השבוע הזה, והעברנו המלצות להפעלה בהתאם לשיקולי מומחה הבטיחות הבלתי תלוי".

היו"ר שאמה-הכהן ביקש לוודא שהארכת תקופת הניסוי היא מתחייבת, לכן הוועדה אישרה את בקשת משרד התחבורה, אולם היו"ר הבהיר כי יגיש בקשה לדיון מחדש בהחלטה. המשמעות היא כי האישור שנתנה הוועדה לדחיית תקופת ההפעלה המסחרית יהיה על תנאי, וייכנס לתוקף רק אם הוועדה תיווכח שבהתאם לדוח הבטיחות של הצוות הגרמני לא ניתן להתחיל את ההפעלה המסחרית כבר בסוף השבוע.

כמו כן, הוועדה אישרה היום גם את תקנות מסילות הברזל, שמסדירות את ההתנהלות בדרך של הרכבת המקומית, יחסה עם משתמשי הדרך האחרים והתנהלותם של משתמשי הדרך האחרים ביחס לרכבת המקומית. התקנות נועדו להחיל את תקנות התעבורה, בהתאמות הנדרשות, גם על הרכבת המקומית. נציגי משרד התחבורה הסבירו כי התקנות חלות כיום על הרכבת הקלה במסגרת תקופת הניסוי.

מאחר שתקופת הניסוי צפויה להסתיים בקרוב, מבקש משרד התחבורה להחיל את אותה מתכונת, בשינויים המחויבים, בתקנות בפקודת מסילות הברזל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה