יותר מ-70 אלף הפגינו אמש בפריפריות



אחרי חודש ימים, יצאו המפגינים לחזק את אזורי הפריפריה

 
אמש נערכו הפגנות ענק בכל חלקי הארץ.

רבבות של אנשים הגיעו לחזק את הפריפריה, ולהמשיך את מסורת ההפגנות המתקיימות בכל מוצ"ש
כבר חודש ימים.
 
 לראשונה מאז החל גל המחאה, אמש הצטרף אליו גם המגזר הערבי.בחיפה צעדו יותר מ-25 אלף יהודים וערבים זה לצד זה. הפגנות נוספות בצפון היו גם בסכנין, טייבה ואום אל-פאחם.
 
הזמרת מרגלית צנעני, שהסעירה את אנשי המאהלים אחרי שהביעה את התנגדותה למחאה וחזרה בה, אמרה עם הגיעה לעצרת בבאר-שבע. "הזמינו אותי ושמחתי לבוא. בחיים לא התנגדתי למחאה הזאת. אני מחזקת את ההפגנות בכל המדינה. באר-שבע זו לא פריפריה, באר-שבע היא עיר ואם בישראל. אמרתי משהו מלבי, עשיתי טיזינג, אני לא בשום צד פוליטי. כדי לסתום לי את הפה צריך לירות לי בראש".
 
הזמרת אחינועם ניני, שהגיעה אף היא לבאר-שבע, ציינה: "אני חושבת שזה רעיון נהדר להעביר את המרכז לפריפריה. אנחנו חוזים בהתעוררות אזרחית מדהימה שהלוואי ותמשיך. כולם רוצים למצוא איזון בין חופש הזדמנויות, חופש כלכלי ושגשוג לבין ערבות הדדית... זה יכול להתקיים רק בתנאים של שלום ובעיני לא מספיק אומרים את המילה הזו".
 
מקומות נוספים בהם התקיימו עצרות: בעפולה התאספו עד-כה לפחות כ-7,000 מפגינים ובבאר-שבע כעשרת אלפים. הפגנות נוספות מתקיימות בראש פינה, בית שאן, נצרת, נהריה, נתניה (כ-2,000), הוד השרון, רמת השרון (כ-2,000), ראשון-לציון (כ-3,000), מודיעין (כ-1,000), בית שמש, אשקלון, דימונה ואילת (כ-1,500), שבה יוצאים המפגינים לרחובות זו שבת שניה ברציפות.
 
לא מעט אומנים החליטו לתרום את קולם למחאה, ויצאו אתמול לבימות ההפגנה. תייר אשר היה מטייל בעריי הארץ, היה עלול להתבלבל ולחשוב כי הגיע ליום העצמאות הישראלי.
אחרי הופעותיהם של שלמה ארצי, ריטה ויהודית רביץ בעצרת במוצ"ש שעברה, הצטרפן עשרות אמנים נוספים. בעפולה הופיעו קרן פלס, קובי אפללו, שמעון בוסקילה ושירי מימון, מוקי ויובל בנאי. בבאר-שבע אחינועם ניני, ירמי קפלן, הדג נחש, קובי אוז וכאמור מרגול. בחיפה נאמו הסופר סמי מיכאל ויופיעו דניאל סולומון ולהקת "מוניקה סקס". בצומת סביון הופיע הזמר שלומי שבן. ליאור נרקיס בעצרת בנתניה, שלמה גרוניך ברמת השרון, איה כורם ואהוד בנאי הופיעו בדימונה, נאור אורמיה בבית שמש. אריק סיני ולהקת "העברית" הופיעו בנהריה. רונה קינן וג'ולייטה סיימו את הערב במודיעין.
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה