יוצאים לפריפריה: "אין צדק חברתי בלי ירושלים והפריפריה"



"נגב גליל וירושלים" זהו הקו המנחה החדש של המאהל הירושלמי

עוד פחות משעה תתקיים לראשונה הפגנת ענק בבירת הנגב באר שבע, כשהכותרת היא "אין צדק חברתי בלי ירושלים והפריפריה". הפגנות נוספות יתקיימו באילת, מודיעין עפולה וחיפה. במאהל הירושלמי הגיעו למסקנה, שכדי ליצור "צדק חברתי" אמיתי, אין להתעלם מהפריפריות, וכי הגיע הזמן לחזקן. בשעות האחרונות יצאו ממוקדי המחאה בירושלים, עשרה אוטובוסים מלאים בצעירים, הנחושים לעשות שינוי ולא לוותר. כמו בכל הפגנה, גם הערב יגיעו אומנים לפרגן למחאה ובהם : אייל גולן ומרגול. בבאר שבע מצפים לעשרות אלפי  מפגינים שיגיעו להשמיע קול וליהנות מהופעות בחינם.

 

  עופר ברקוביץ יו"ר התעוררות: "הערב תינתן לנו ההזדמנות לעלות את נושא ירושלים והפריפריה. אלו נושאים חשובים בתוך המאבק, ואנו דורשים שידונו בהם ברמה הלאומית. התעוררות חרטה על דגלה את סמל המאבק של הצעירים, ומבחינתנו זה תקף לגבי הנגב, הגליל וירושלים".

 

הפגנת הפריפריה, מגיעה אחרי ניצחון קטן שחוו השבוע במאהל הירושלמי. ברביעי התכנסה מועצת מנהל מקרקעי ישראל, על מנת לאשר הצעה לשיווק אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ. חברי המאהל הירושלמי הפגינו  מול הישיבה, זאת לאור כוונתו של שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, לאשר תוכניות המתבססות על הקריטריונים הישנים של תוכנית "מחיר למשתכן", המעניקים העדפה למשפחות מרובות ילדים. חברי המפגינים דרשו שהקריטריונים ישונו ויבטאו העדפה לאוכלוסיה עובדת, שתורמת למדינה באמצעות שירות צבאי או לאומי. בעקבות ההפגנה, מועצת מנהל מקרקעי ישראל החליטה לשווק דירות מוזלות לציבור, אך רק לאחר שיאושרו קריטריונים חדשים המשרתים את הציבור הכללי. כיום החרדים ומשפחות מרובות ילדים הם הנהנים העיקריים, וציבור שלם נותר מחוץ לקריטריונים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה