דיור אאוט תחבורה ציבורית אין



הפעילים במאהל המחאה בירושלים רואים בנושא התחבורה ציבורית, נושא מרכזי במאבק החברתי.
נושא רגיש, שסוחף את תושבי הבירה ומדינת ישראל ככלל, בשבועות האחרונים

מצבה של התחבורה הציבורית בארץ הוא בכי רע טוענים הפעילים, ומעמד הביניים נוטש את התחבורה הציבורית בשל איכותה. המעמסה הכלכלית נופלת בסופו של דבר גם על בעלי הרכב הפרטי, אלו מממנים מכיסם רכב ודלק במחירים הגבוהים בעולם.ואילו אלה שנאלצים להשתמש בתחבורה הציבורית מבזבזים את מיטב זמנם. הנוסעים  
המוחים מאמינים כי תחבורה ציבורית טובה תעודד משפחות וזוגות צעירים לעבור לערי הלוויין של תל אביב וגוש דן, ותוכל לחזק את יישובי הנגב והגליל ולסייע לפיתוחם הכלכלי.

הטענה היא, שבכדי לעודד נסיעה בתחבורה הציבורית, יש להפוך אותה לאטרקטיבית יותר. לשם כך יש לשנות את היחס לנוסעים ולהתייחס אליהם כאל צרכנים.
 
הרעיון המוביל הוא, לגרום למשרד התחבורה והרשויות השונות לשים את טובתם של הנוסעים במרכז ובראש סדר העדיפויות. על הרשויות לפתח מנגנונים קהילתיים בהם הציבור ישפיע על מסלולי הנסיעה ורמת השירות.
 
במאהל הירושלמי גיבשו מספר הצעות אותן הם מקווים שיישמו בעתיד הקרוב:
 
* יש להוסיף נתיבי תחבורה ייעודיים לרכבי תחבורה ציבורית בלבד ולאכוף את הנסיעה בהם.
 
* יש לקיים הליכים שקופים בהם: הנתונים עליהם מתבססים מקבלי ההחלטות יהיו שקופים לציבור, יופעל מערך
תלונות אחד שיטפל בכל התלונות ויפיק דוחות רבעוניים המפרטים ומפלחים את היקף התלונות; יופעל מערך מידע בתחנות ובאוטובוסים.
 
* יש להנגיש את האוטובוסים והמידע לכל סוגי האוכלוסייה בהם גם ילדים, מבוגרים, דוברי שפות זרות ובעלי מוגבלויות.
 
* יש לאחד את הטיפול בסוגיית התחבורה הציבורית תחת רשות מטרופולינית אחת.
 
* יש לדאוג לסנכרון בין אמצעי התחבורה השונים ולצמצום ההמתנה ביניהם.
 
* יש לדאוג כי התחבורה הציבורית תתפרש בערים ותיתן מענה למספר רב ככל הניתן של נוסעים.
 
* יש לדאוג כי התחבורה הציבורית תיתן מענה גם לצרכי נוסעים בלילות ובסופי השבוע.
 
* יש להפסיק את התגמול למחזיקי הרכב הפרטי.
 
צילום : פלאש 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה