הוגשו 100 מכתבי התפטרות של מתמחים בבית החולים הדסה



בעוד בהסתדרות הרפואית ובמשרד האוצר עמלים לסיים את המאבק בן - 145 ימים של הרופאים, המתמחים החלו להגיש את מכתבי ההתפטרות, אשר ייכנסו לתוקפם בתוך 30ימים. בהדסה הוגשו 100 מכתבי התפטרות.

בשעה שבהסתדרות הרפואית ובאוצר ממשיכים בדיונים קדחתניים לקראת סגירת ההסכם, בנציגות הרופאים הצעירה, שהוקמה לפני כשבועיים לאחר פרוץ המחאה הספונטנית של הרופאים המתמחים, החלו מיום ראשון השבוע במסירת מכתבי ההתפטרות של המתמחים להנהלות בתי החולים, במחאה על ההסכם המתגבש.

 

מבדיקת "ירושלים נט", עולה כי מבין בתי החולים בעיר, הוגשו כמאה מכתבי התפטרות על ידי רופאים מתמחים (בכל הרמות) רק בבתי החולים "הדסה הר הצופים" ו"הדסה עין כרם", ואילו בבתי החולים "שערי צדק" ו"ביקור חולים" עוד לא נמסר מכתב התפטרות אחד, אף שייתכן כי יוגשו כאלה בימים הקרובים.

 

בישיבה שנערכה לפני מספר ימים החליטו המתמחים להתחיל בהגשת המכתבים, כאמצעי להפעלת לחץ על ההסתדרות הרפואית לשפר את התנאים בהסכם המתגבש. יותר מאלף מתמחים כבר חתמו בשבועות האחרונים על מכתבי התפטרות המוניים. ההחלטה על הגשת המכתבים התקבלה בהצבעה ברוב של יותר מ‑70% מנציגי המתמחים שנכחו בישיבה.

 

עיקר הדרישות של המתמחים, אשר עדיין לא נכנסו לטיוטת ההסכם המתגבש בין ההסתדרות הרפואית ומשרד האוצר, הן העלאת השכר לשעה של מתמחה ל-50 שקל (לעומת שכר של 24 ש"ח לשעה כנהוג היום), ביטול תורנויות מומחים והגבלת ההסכם לארבע שנים. 

 

מכתבי ההתפטרות עליהם חתומים המתמחים ייכנסו לתוקפם בתוך 30 יום. למכתבי ההתפטרות מצורף מכתב בו נאמר כי: "ברור לכל אחד מאתנו, והיום אף לאזרחי מדינת ישראל, כי אנחנו נלחמים על הבית, ומאבקנו צודק", וכן פורטו דרישותיהם. החתומים על המכתבים התחייבו בחתימתם כי לא יחזרו בהם מההתפטרות עד אשר אחרון המתפטרים יחזור לעבודתו בתנאים שלא יהיו רעים מתנאי עבודתו הקודמים.

 

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, מי ששבת רעב לאות מחאה עד פריצת הדרך במשא ומתן עם האוצר בשבוע שעבר, התייחס לצעד בו נקטו המתמחים ואמר: "אני מבין לחלוטין את הצורך בביטוי אישי ואת התחושות שלכם לכך שהממשלה אינה קשובה מספיק ואינה מעוניינת לפתור את בעיות המערכת באופן הקרוב לדרך בה אנו תופסים את המשבר. חשוב לזכור שפעילויות מחאה שונות אשר מביאות הלכה למעשה לשביתה מעבודה, שלא במסגרת הנחיותינו ושאינן מסוכמות עם בית הדין לעבודה, נחשבות להפרת חוק, ובהתאם, ההסתדרות הרפואית לא תוכל להגן עליהן משפטית", עוד הוסיף אידלמן וזכיר למתמחים:"זכרו, כי פעולותיכם הבלתי מאורגנות עלולות בסופו של דבר לחזור אל כולנו כבומרנג, בבחינת 'תמות נפשי עם פלישתים'".

 

במשרד הבריאות העבירו הנחיה למנהלי בתי החולים בהם הוגשו מכתבי פיטורים כי עליהם לנהוג בסבלנות ולהימנע ממתן הצהרות בנושא, לעת עתה: "משרד הבריאות מצר על התפטרות המתמחים וקורא להם לנהוג באחריות למול ציבור החולים ולהמשיך בעבודה סדירה. מנהלי בתי החולים קיבלו הנחיות על הדרך בה יש לנהוג במצב זה. מדובר בהתפטרות שצפויה להיכנס לתוקפה רק בעוד כ‑30 יום במרבית המקרים. המשא ומתן עודנו בעיצומו ועל כל הצדדים לפעול בצורה שקולה, אחראית ומתוך מחויבות לציבור החולים", נמסר ממשרד הבריאות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה