ירושלים קוטפת את הפרס הארצי ליחידת הנוער



יחידת הנוער בעירייה זכתה בתואר יחידה מצטיינת בתחרות כלל ארצית בין רשויות עירוניות, בזכות גידול באחוזי ההשתתפות של בני הנוער בפעילויות העשרה והתנדבות * מיליון וחצי שקלים נוספו לתקציב העירוני בתחום הנוער

יחידת הנוער בעיריית ירושלים זכתה בתואר יחידה מצטיינת בתחרות כלל ארצית בין רשויות עירוניות. היחידה הומלצה על ידי מנהל חברה ונוער מחוז ירושלים במשרד החינוך לקבלת הפרס.
                             

לגמר התחרות הגיעו עשר יחידות שקיבלו את התואר, מבין 190 רשויות עירוניות שהשתתפו בתחרות. התעודה ניתנה ליחידה בין היתר בשל גידול דרמטי באחוזי ההשתתפות של בני הנוער בפעילויות העשרה והתנדבות בשעות אחה"צ בבירה.
                                  
בתוך כך, חל גידול בכמות החניכים המבקרים במסגרות הנוער שפותחו על ידי העירייה, וצמיחה משמעותית של מאות אחוזים בכמות בני הנוער הנוטלים חלק במסגרות המנהיגות הצעירה במתנ"סים. הרחבת המסגרות התאפשרה בשל תוספת של מיליון וחצי ש"ח לתקציב העירוני בתחום הנוער (כולל גידול הן בתמיכה בתנועות הנוער והן בפרויקטים תחת מנהלי יחידות הנוער), שבאה לידי ביטוי בהגדלה של מספר הגורמים הפרה-מקצועיים (מתנדבי שנת שירות, חיילי פרק משימה), הפעלה של תכניות חדשות ואטרקטיביות שהצליחו למשוך מספר רב יותר של בני נוער (מד"צים, "אחרי" לצה"ל, לילות לבנים, מגרשים מוארים, ועוד), העצמה מקצועית של מנהלי יחידות הנוער הפועלים בשכונות השונות בעיר אל מול הגורמים השונים ועוד. כמו כן, הוקמו שותפויות רבות ומגוונות עם גורמים רלוונטיים (עירוניים, ממשלתיים וחוץ עירוניים) שהניעו להרחבת הפעילויות והעשרתן במגוון תחומי ידע ותוכן.
                                
בנוסף, קיימה השנה יחידת הנוער של עיריית ירושלים הליך דמוקרטי ראשון מסוגו לבחירה ישירה של הנציגים למועצת הנוער העירונית על ידי כלל תלמידי בתי הספר בעיר. יחידת הנוער של עיריית ירושלים פועלת באינטנסיביות בשנים האחרונות על מנת לממש את התפיסה המשותפת לעירייה ולמשרד החינוך של רצף חינוכי מבוקר עד ערב.          
                                              
דורון נהרי, הממונה על הנוער בעיריית ירושלים, אומר כי "המחלקה לנוער הגבירה באופן משמעותי את היקף עשייתה במרוצת שלושת השנים האחרונות, בין השאר באמצעות פריסת כוח אדם מקצועי ומיומן בכלל שכונות העיר. במקביל פותחו מסגרות הפעלה מגוונות בהן שולבו תכנים מובילים מתחומי החינוך הערכי. בשנה הבאה בכוונתנו להוסיף ולהרחיב את פעילות תרבות הפנאי לנוער במרחב הפתוח שבשכונות השונות, ובמיוחד במרכז העיר, זאת על מנת להרחיב את מעגלי המשתתפים ‏תוך חשיפתם לכלל השירותים המגוונים שמציעה היחידה לנוער."  
                      
מירב כהן, חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הנוער, אומרת כי "בעיריית ירושלים עובד צוות מסור של אנשים שעושים יומם וליל על מנת לפתח את הנוער שגדל בעיר על כל גווניו וכל צרכיו. כולי תקווה שבשנים הקרובות נצליח להרחיב עוד יותר את פעילות החינוך הלא פורמלי בעיר כך שכל בני הנוער בשכונות ירושלים יוכלו ליהנות מחוגי העשרה ופעילויות אחר הצהריים ללא תלות בגובה הכנסתם של הוריהם. אין ספק שההשקעה בנוער שלנו היא ההשקעה הכדאית ביותר בטווח הארוך".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה