דובר חמאס: "נגיב במאבק חמוש על הבנייה בהר חומה"



בחמאס הגיבו אמש (שבת) על החלטת הממשלה לבנות 930 יחידות דיור בהר חומה בקריאה ל"מאבק מזוין" ו"להפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל". באיחוד האירופאי מגנים: "הבנייה פוגעת בניסיון לפתור הסכסוך"

עבודות בנייה בהר חומה
החלטת הממשלה בשבוע שעבר על אישור בנייתן של 930 יחידות דיור בשכונת הר חומה שבמזרח העיר, גררה כצפוי תגובות חריפות בצד הפלסטיני ובאיחוד האירופי. אמש (שבת) הצהיר דובר חמאס בפרלמנט הפלסטיני, מושיר אל-מסרי,  כי "התגובה להמשך הבנייה בהתנחלויות ואישור 930 יחידות הדיור במזרח ירושלים היא התנגדות אלימה וחמושה והפסקת התיאום הביטחוני הפלסטיני-ישראלי". אל-מסרי הוסיף וקרא לרשות שלא לחדש את השיחות עם ישראל, שכן "המשך המשא ומתן משמש כיסוי להמשך הבנייה הישראלית בהתנחלויות".
גם באיחוד האירופי הגיבו להחלטת הממשלה לאישור הבנייה בהר חומה בביקורת גלויה. אמש שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, התייחסה לנושא ואמרה כי "הפעולות הללו מנוגדות לחוק הבינלאומי ופוגעות בניסיון לפתור את הסכסוך באזור", והוסיפה כי "האיחוד האירופי הפציר פעמים רבות בממשלת ישראל להפסיק באופן מיידי את הבניה בגדה המערבית ובמזרח ירושלים".

כזכור, בחודש מאי האחרון אישרו חברי הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים שתי תכניות בניה מעבר לקו הירוק בבירה, שכללו כ-1,500 יחידות דיור בסך הכל, 900 מתוכם בהר חומה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה