עשרות מפגינים חסמו הבוקר את הכניסה לבניין עמידר ברחוב יפו. עשרה מתוכם עוכבו לחקירה



עשרות מפגינים ניסו הבוקר לחסום את הכנסיה לבנין חברת עמידר, עשרה נעצרו ע"י המשטרה

המפגינים הבוקר בכניסה לבניין חברת עמידר
 כמה עשרות מפגינים חסמו הבוקר את הכניסה לבניין עמידר, החברה הלאומית לשיכון בישראל שנמצא ברחוב יפו. כשסרבו לההתפזר פינתה אותם המשטרה בכוח . נכון לשעה זו, נעצרו עשרה מפגינים והכניסה למשרדי חברת עמידר נפתחה. 
    

אמנון צור, ממקימי המאהל בגן העצמאות: "אנחנו יוצאים להפגין מול עמידר, שהיא היום בעצם חברת נדל"ן של הממשלה, חברה עסקנית שעוברים דרכה מאות מיליוני שקלים, ואיפה כל זה? למה הכסף לא מופנה כדי לעזור לאנשים? מאז קום המדינה המדינה מדכאת את אזרחיה וגוזלת את כבודם. את המאהל שלנו הקמנו אני ועוד שבע אמהות חד הוריות והיום אנחנו פה כשלושים אוהלים, עם מטבח, חדר אוכל ואנשים נוספים מצטרפים. אנשים חושבים שאנחנו עושים פה פיקניק או מקימים מחנה בשביל הכיף, אבל בעצם אנחנו פה כי אין לנו מקום אחר לגור בו. המחאה הזו היא מחאה של אנשים שכואב להם והדיור הציבורי זה המקום שבו הכי כואב לאנשים. כשלאנשים כואב, הם עושים רעש וזה מה שאנחנו הולכים לעשות מחר". 
    
טל ברגלס, פעילה בקבוצת הפעולה למען הדיור הציבורי: "כבר חודשים שאנחנו פועלים, נפגעי דיור ציבורי – מפונים, מאויימים בפינוי, זכאים הממתינים לדירה - ופעילים תומכים כדי להעלות את הנושא הזה לסדר היום הציבורי. החברות שהוקמו כדי לספק דיור ציבורי לנזקקים – עמידר ואחרות – פועלות היום כחברות למטרות רווח, הם גורפות הון עתק על גבם של האזרחים הנזקקים ביותר. אנו דורשים שמנגנון הדיור הציבורי יחזור לפעול למען מטרתו המקורית, הספקת דיור הולם לנזקקים ולא מיליונים לקופת המדינה". 
    
מתן בורד, פעיל ירושלמי בתנועת התחברות-תראבוט: "במאבק הזה עומדים ביחד יהודים וערבים, מיפו, בית שאן, רמלה, ירושלים, רחובות, פרדס-כץ, כולם נרמסו והושפלו על ידי משרד השיכון ומממשלות ישראל לדורותיהן. אבל עכשיו אנחנו מבינים שצריך להיאבק ואפשר גם לנצח. אנחנו לא ניתן לא לעמידר, לא למשרד השיכון ולא לברקת לחסל את הדיור הציבורי."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה