מדינה במחאה- כשלושים אלף מפגינים בירושלים



ההפגנה יצאה לדרך ועל פי נתוני המשטרה , בירושלים מתאספים כעת כ- 28,000 איש בכיכר פריז לעצרת.על פי הערכות יותר מ- 300,000 ישראלים מוחים הערב ברחבי הארץ

כמה דקות לפני השעה תשע בערב החלה הצעדה בירושלים.בשעה זו מתאספים כולם בכיכר פריז  סמוך לבית ראש הממשלה לעצרת המחאה.על פי הערכת המשטרה נמצאים במקום כשלושים אלף איש. כל מרכז העיר חסום לתנועת כלי רכב  ההפגנה הערב זכתה לכינוי "הפגנה כלל ישראלית", מקרית שמונה ועד אילת. ירושלים שעד היום נחשבה לצד המתון במחאה, מתאחדת הערב עם תל אביב ושאר אזורי הארץ.
מירב כהן (התעוררות):"רואים שאנשים הפסיקו לדאוג לעצמם, העם יצא לרחובות והשבוע ראש הממשלה יצטרך להראות כוונות רציניות". 

 
מסביב לכיכר ניתן לראות רחובות עמוסים, ובמרכזה מארגני המחאה, תומכים רבים, שלטים רבים למען "שחרורו של גלעד שליט", ומקבץ מצומצם של חובשי כיפות.
מוש בן ארי הראשון שעלה לבמה, ופתח את הופעתו בשיר "משא ומתן".  
הרב יובל שרלו מ"הציונות הדתית" עלה אחרי מוש לבמה, ופתח את דבריו ב"ברוך שהחיינו וקיימונו לזמן הזה".
אתניקס לא מאכזבים ועולים עם שיר המסמל את המחאה "עמליה": "בוקר בא יום חדש על מרפסת עץ בהוסטל באוסטרליהזאת עמליה חברה של גלגל מתוסכל בנהלל שם נשאר לחרוש את שדות העמק הוא יבנה לה בית על ההר היא לא תשוב שוב תזרח השמש היא לא תשוב..."
 
מארגני המחאה בירושלים, מעודדים מאד בעקבות ה"רונדו" שנעשה אתמול בצהריים,4 שיירות של מכוניות עברו אתמול בין השכונות וחילקו פלאיירים לתושבים. זכו לביקור המפגינים: קריית יובל, פת, קטמון ח ט, גוננים, בקעה, מושבה, גילה ותלפיות. שיירה אחת נסעה לכיוון צפון ועברה ברמות, גבעה צרפתית ופסגת זאב. שיירה נוספת נסעה למבשרת, קסטל ,עין כרם וקריית מנחם.
 
 התגובות היו אוהדות והתחושה הייתה שאנשים אכן מתכוונים להופיע בהמוניהם הערב. רגע לפני שההפגנה יצאה לדרך ביקשנו את תגובתו של עופר ברקוביץ יו"ר "התעוררות": אנחנו מוכנים לצעוד קדימה להידברות עם ראש הממשלה. ניירות המדיניות מוכנים, ראש הממשלה צריך להפסיק להתעסק עם מצלמות ספינים ולצייר את המחאה ילדותית, שמאלנית, אנרכיסטית או לא רלוונטית. המחאה עמוקה וצודקת ושותפים לה ימין, שמאל, חילוניים ודתיים בכל רחבי הארץ". בנייר המדיניות לא פסחו על שום נושא, הוא יכלול בתוכו את הנושאים הבאים: מיסוי, דיור, חינוך ,רווחה, בריאות, תחבורה ציבורית.
 
 
 
בהכנת הידיעה השתתפו: ליאת בל סומר, אבי אבלוב, יוני חזיז

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה