אושר סופית: חוק "טוהר המידות" בספורט הישראלי



מליאת הכנסת אישרה אמש קוד אתי מחייב למאמנים, מדריכי ספורט, ספורטאים ונושאי משרה בגופי הספורט. משמעות החוק - בעלי עבר פלילי יישארו מחוץ למגרש

על רקע הפרשות האחרונות בספורט הישראלי (ובכדורגל בפרט - פרשת "הכדור המרכזי"), שבהן עלו לכותרות חשדות למעשים פליליים חמורים בקרב שחקנים, מאמנים ואף שופטים, הוחלט במשרד התרבות והספורט בראשות השרה לימור לבנת, על "הסרת הכפפות" למאבק בתופעה.
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הספורט, שתביא לרפורמה משמעותית בתחום טוהר המידות בספורט הישראלי. ההצעה הממשלתית, שאושרה סופית, באה לעגן בין היתר את מעמדו של הקוד האתי כחלק מהתקנון של גופי ספורט, המחייב את כל החברים בהם, ולהבטיח כי בעלי עבר פלילי לא יוכלו לכהן כשופטים בספורט ושבכל הרכב של בית דין עליון באיגודי הספורט יישב שופט בדימוס.

הורתה להאיץ את החקיקה טרם היציאה לפגרה. השרה לבנת
השלמת החוק עוכבה בחודשים האחרונים על ידי ראשי הגופים בספורט שטענו להתערבות אסורה של משרד התרבות והספורט בעבודתם. עם זה, על רקע פרשת "הכדור המרכזי" הורתה  שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, להאיץ את הליכי החקיקה ולסיימם טרם יציאת הכנסת לפגרת הקיץ. החוק קובע כי יוקם מוסד שמטרתו לבחון את כשירות המינויים בספורט בישראל, ביניהם, כשירות המינויים של שופטי ספורט וחברי מוסד שיפוט פנימי באיגודים ובהתאחדויות בהיבט של עבירות פליליות. מוסד זה יורכב משלושה אנשים אשר ימונו על ידי שרת התרבות והספורט, כשבראשו יכהן שופט בדימוס ולצידו ישבו נציג מטעם היועץ המשפטי לממשלה ונציגי ההתאחדות לכדורגל, איגוד הכדורסל, הוועד האולימפי,  איילת או התאחדות ספורט הנכים. בנוסף, בשל שיקול הדעת הנרחב הניתן למוסדות השיפוט העליונים כלפי הספורטאים, החוק קובע, כי בראש מוסד שיפוט פנימי עליון יכהן שופט בדימוס ובכל הרכב בדיונים יכהן מי שכשיר לכהן כשופט ביהמ"ש מחוזי.
29 ח"כים תמכו בחוק שעבר ללא מתנגדים. 
 
מדוברת ההתאחדות לכדורגל מיכל גרונדלנד, נמסר בתגובה:
"ההתאחדות לכדורגל מקבלת בברכה את הצעת חוק הספורט המעגנת את הקוד האתי של גופי  הספורט בישראל.כשותפה מלאה להצעת החוק הממשלתית וליישומו, מטרתנו המרכזית היא שהשיח הציבורי הישראלי יתמקד באהדה לכדורגל ולענפי הספורט השונים במדינה". 
צילום: פלאש 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה