למרות המחאה: חוק הוד"לים אושר בכנסת



אושר חוק הודל"ים (ועדות לדיור לאומי) ברוב של 57 חברי כנסת מול 45 מתנגדים. במאהל המחאה מבטיחים: "נתניהו שלח לנו היום איתות, נחזיר לו איתות משלנו בהפגנה גדולה במוצ"ש "

על אף המחאה הציבורית ואינספור הסתייגויות שהוגשו - אושר היום (ד') "חוק הוד"לים" (ועדות לדיור לאומי), המהווה את יריית הפתיחה של תוכנית ה"סופרטנקר" של ראש הממשלה בנימין נתניהו, להגדלת היצע הקרקעות לבנייה, על מנת לתת מענה מהיר לביקוש הגדול לדירות, תוך הצורך בקיצור תהליכי הבירוקרטיה בועדות השונות.
 

ההצבעה נערכה לאחר שלושה ימי דיונים ונאומים ארוכים ("פיליבאסטר") מצד חברי האופוזיציה, אשר הצביעו נגד החוק בשילוב הידיים בצורת "איקס", תנועה המסמלת התנגדות גם בשפת הידיים של מחאת האוהלים. במהלך הישיבה התפרצו מספר נציגים של מחאת האוהלים אשר ישבו ביציעי האורחים בכנסת, מה שהביא להוצאתם מן המליאה על ידי הסדרנים.
 
שר השיכון אריאל אטיאס, אמר כי:"מטרת החוק היא לקצר את משך הכנת התוכניות בקרקעות מדינה לא בקרקע פרטית ולהעביר אותן למינהל מקרקעי ישראל על מנת שישווקו אותן. מצוקת הדיור נוצרה כתוצאה ממחסור של למעלה מעשור שנים בתכנון. כדי להתגבר עליו צריך תוכניות מאושרות שאפשר להוציא מהן היתרי בניה". 
 
מנגד, יושב ראש השדולה למען השלטון המקומי בכנסת, ח"כ זאב ביילסקי, אמר כי "תוכנית הוד"לים היא מתכון לאסון תכנוני, כאשר יצירת שני מסלולי תכנון באותו מחוז תיצור כאוס תכנוני ועלולה לגרום לנזקים תכנוניים בלתי הפיכים". עוד הוסיף ח"כ ביילסקי, כי "על מנת לזרז הליכי תכנון, יש לעבות בצורה משמעותית את הועדות המחוזיות הקיימות ולאיישם באנשי מקצוע - שזה יהיה תפקידם היחידי".
 
גם מחוץ למשכן הכנסת, אישור החוק לא עובר בשתיקה, כאשר ראשי המאבק החברתי החליטו להגיב בהפגנה גדולה שתתקיים במוצאי שבת. "ראש הממשלה תקע לנו אגודל בעין. אין ספק שהיום הוא שלח לנו איתות, אנו נשלח לו איתות במוצ"ש", אומר יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה