הותר לפרסום: חברי כת התעללו בנשים וילדים



שלושה גברים ושש נשים נעצרו בידי חוקרי משטרת ירושלים בחשד להתעללות נפשית ומינית בנשים ובילדים של אחד הגברים, הנשוי לכמה נשים

פרשת התעללות חמורה הותרה היום לפרסום. מפקד ימ"ר ירושלים אמר היום כי זו "הפרשייה הקשה ביותר בה נתקלתי במהלך הקריירה. במהלך תקופה ארוכה עברו הקורבנות התעללות פיזית מינית ונפשית קשה ביותר. הילדים נשלחו לקבץ נדבות לצורך מימון פעילות הכת. הנשים והילדים היו נתונים לעונשים פיזיים ונפשיים שכללו עבירות מיניות".
     

"מדובר בכת היררכית, שראשה מנסה להפיץ את משנתו, שלטענתו הינה ממשיכה. הפרשיה החלה בעקבות תלונה של אשה לחטיבת הכתות במשרד הרווחה. לאחר חודש וחצי של חקירה סמויה עברנו לשלב החקירה הגלויה. חוקרי ובלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים פשטו על דירותיהם השכורות של חברי הכת ועצרו את שלושת החשודים. בפשיטה נמצאו שוקרים, ויומנים של הנשים בהן הן חושפות את השתלשלות העניינים בכת, עובדה שעזרה מאוד לקידום החקירה".
    
"הנשים והילדים , קטינים ברובם הועברו למעונות של משרד הרווחה לצורך טיפול ושיקום. מעבר לפעולת השיקום עזר הבידוד של הקורבנות למיצוי החקירה.   כחלק מההתעללות נאלצו הנשים לחלוק כל מחשבה שחשבו עם ראש הכת ובמידה והאחרון חשב כי מדובר במחשבה לא טהורה היו הנשים נענשות על ידי ראש הכת בעונשים שכונו דינים. במהלך החקירה נאספו ראיות כנגד ראש הכת , עוזרו וחבר נוסף של ראש הכת.
      
מנחם וגשל, משנה למנכ"ל משרד הרווחה והשירותים החברתיים אמר כי "הפרשה הייתה ידועה למשרד הרווחה מזה כשנתיים. בטיפול בה יושם לקח מרכזי מפרשיית גואל רצון שיש לערב את הרשות המקומית ואת משרד הרווחה בטיפול בפרשיות מסוג זה. הנשים והילדים פוזרו במקומות שיוכלו לספק להם את הצורך הטיפולי והצורך החקירתי – נשים וילדים מעל גיל 14 חוקרת המשטרה בעוד שילדים מתחת לגיל 14 נחקרים על ידי חוקר ילדים של משרד הרווחה.  ראש הכת הגיע לשליטה מוחלטת על מעשיהם ומחשבותיהם של הנשים והילדים. הפגיעה בהם קשה ביותר והסגירות שלהם מאוד גדולה והיה קשה לשכנע אותן לדבר". 
        
נגד שלושה מהחשודים גובשו חומרי ראיות להגשת כתב אישום.
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה