מאות רופאים מפגינים בשעה זו מול הכנסת



חרף החום הכבד, מאות רופאים ואחיות מרחבי הארץ מפגינים בשעה זו בעצרת גדולה בגן הורדים שמול משכן הכנסת. מנהיג המאבק שובת הרעב, ד"ר ליאוניד אידלמן: "אני קורא לנתניהו להתערב לאלתר - הרפואה הציבורית קורסת"

מחאת הרופאים מגיעה לאחד מרגעי השיא שלה בדקות אלה, כאשר מאות רבות של רופאים ומתמחים, הצטרפו אל ד"ר ליאוניד אידלמן, ממנהיגי המאבק אשר שובת רעב מזה כמה ימים במאהל המחאה שהקים מול משרד ראש הממשלה, ויחד כולם מקיימים עצרת גדולה בגן הורדים, מול משכן הכנסת.
הרופאים המפגינים לובשים ברובם את בגדי עבודתם, וכן חולצות לבנות וכובעים עליהם הודפסה ססמת המאבק: "להציל את הרפואה הציבורית".

משתתפי ההפגנה מגיעים מכל רחבי הארץ, ואף נושאים בידיהם שלטים עם שמות המרפאות ומרכזי הבריאות אליהם הם משתייכים.
ד"ר ליאוניד אידלמן, נשא דברים בפתח ההפגנה ואמר: "חזרנו זה עתה מפגישה עם נשיא המדינה מר שמעון פרס, והוא הביע דאגה גדולה למאבקנו, והבנה כי הרפואה הציבורית קורסת. ב-20 למרס הרמנו את דגל המאבק על הרפואה הציבורית בישראל, ועדיין אין הסכם". אידלמן תקף את התנהלות משרד האוצר ואמר כי הוא "ממשיך לחסוך על חשבון הבריאות של כל תושב ותושב במדינת ישראל. הוצאר חוסך על גב הרופאים, שעושים לילות וימים במתן שירות לחולים, וקורסים תחת הנטל הכבד, השכר הזעום ותנאי העבודה הקשים".
אידלמן ציין כי אמנם נרשמה התקדמות במשא ומתן עם פקידי האוצר, אולם עדיין לא הושגה הבנה בנושאים מהותיים רבים, ובראש ובראשונה נושא תנאי ההעסקה. אידלמן פנה בנאומו אל ראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לו: "שים יד, תן כתף.. התערב לאלתר, כי הרפואה הציבורית בישראל קורסת. יחד נצא לרפורמה שתביא בריאות לכל אחד ואחת בארץ".
בהתייחסותו לשביתת הרעב אותה הוא מנהל לאות מחאה מזה כמספר ימים רצופים, אמר אידלמן כי "הוא אמנם קצת חלש פיסית - אבל נפשית מעולם לא הרגיש חזק יותר".
גם מקומם של הפוליטיקאים לא נפקד מן הפגנה זו,  ויושבת ראש הקואליציה, ח"כ ציפי לבני (קדימה) באה לחזק את ידי המפגינים ואמרה: "מאבקכם הוא לא רק על עתיד הרפואה הציבורית, אלא על עתידה של מדינת ישראל. אתם מייצגים את כל מה שטוב בחברה הישראלית - ואם לכם לא מגיע לחיות בכבוד, אז למי כן?". גם חברתה לסיעת קדימה, ח"כ ד"ר רחל אדטו, שהייתה בעברה סמנכ"לית בית החולים "שערי צדק", קראה לראש הממשלה נתניהו "לשמור על הרופאים הישראלים בארץ, שמהווים מצרך מבוקש בחו'ל", ואף ציינה כי לא פחות מארבע פעמים היא הציעה את עצמה למשרד ראש הממשלה להיות לעזר במאמצי התיווך בין הצדדים, אולם היא נענתה בסירוב בכולן. 
לאורך כל ההפגנה, ניתן היה לראות פעמים רבות, רופאים אשר פורשים מעט הצידה ומתרחקים מן ההמולה, לטובת קבלת עדכון שוטף במצב החולים אשר תחת אחריותם, ובמתן הוראות "מרחוק".
סיון מצר, מתמחה צעירה במחלקת רפואה פנימית שבבית החולים איכילוב, חתמה והגישה אף היא מכתב התפטרות, אשר הופקד יחד עם עשרות רבות של מכתבים דומים בידי נאמן, לאות מחאה על הוצאתם של צווי המניעה נגד העיצומים ובהמתנה לראות כיצד יתפתח מאבקם.  "אנחנו כבר 134 ימים מנהלים את המאבק הזה ללא תוצאות, ובימים האחרונים אנו עובדים במתכונת שבת לאורך כל ימות השבוע. הציבור הרחב מגלה הבנה אמנם למאבקנו, אך ישנם גם כאלה אשר דורש יחס וטיפול טוב יותר לאלתר", מציינת ד"ר מצר, שתולה תקוות רבות בהפגנה, ומציינת כי "הפעם ישנה תחושה שלראשונה כולנו מלוכדים, על אף מגוון הסקטורים המרכיבים את מגזר הרפואה. המאבק הזה הוא לא רק למען שכר טוב והוגן יותר, אלא גם לרווחתם של החולים".
לכבוד המאבק, חיבר הזמר קובי אוז (להקת טיפקס) מילים חדשות למנגינת שירו "יש אנשים מגולגלים בתוך נייר עיתון", וקרא לו "יש אנשים חולים שוכבים במסדרון", שיר אשר נראה כי הפך להמנון המחאה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה