מצעד הגאווה הגיע לכנסת



למעלה משלושת אלפים איש צעדו הערב במצעד הגאווה בעיר, שעבר ללא תקלות תחת אבטחה חסרת תקדים של למעלה מאלף שוטרים ואנשי מג"ב. בשעה זו מתקיימת עצרת הסיכום בגן הורדים מול משכן הכנסת

תמונות ממהלך המצעד הערב
 כשלושת אלפים איש השתתפו הערב במצעד הגאווה בירושלים, שנערך תחת אבטחה כבדה של למעלה מאלף שוטרים ואנשי מג"ב, בליווי פרשים וסיורים רכובים, בנוסף למסוק אשר ליווה את המצעד לאורך המסלול. טרם המצעד, התקיימה אחר הצהריים עצרת גדולה בגן העצמאות,  בה נשאו דברים מספר נואמים מקרב הקהילה הגאה בעיר.
חבר הכנסת ניצן הורביץ (מרצ) אמר כי "המצעד מחבר את כל המאבקים בארץ, של אלה הגאים יחד עם מאבק הדיור ומאבק הרופאים, כולם לכדי מאבק אחד לצדק חברתי. חברת הכנסת שלי יחימוביץ (עבודה) אמרה כי "זהו מאבק פוליטי על השגת זכויות, ובראש ובראשונה על הזכות של חברי הקהילה הגאה ללכת בראש זקוף".

לא נרשמו אירועים מיוחדים לאורך המסלול, פרט לכמה חרדים בודדים אשר הניפו שלטים בגנות המצעד והצועדים.
 נודע כי בכיכר השבת התקיימה מוקדם יותר הערב הפגנת נגד מצעד הגאווה אשר כונה בשם "מצעד התועבה" אולם הרבנים קיבלו החלטה לאסור על חסדיהם להגיע ולהפגין מול הצועדים, בניגוד לשנים קודמות.
 
בדקות אלה מתקיימת עצרת גדולה לסיכום המצעד בגן הורדים שמול משכן הכנסת, בה ישאו דברים נציגי הקהילה ווחבר הכנסת דב חנין (חד"ש), ולאחריה יעלה מופע דראג.
 
לפי הערכת המשטרה, אירועי המצעד אמורים להסתיים לקראת השעה22:30 בערב.
 
צילום: פלאש 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה