מחאת האוהלים - מעקב ירושלים נט



במאהל מחאת האוהלים בירושלים לא מתכוונים להרים ידיים. לכל דייר במאהל ישנה את זכות הדיבור. לצד האידיאולוגיה השוררת במאהל, מקבלים המוחאים- הרצאות, פעילויות ומופעים לילדים. מעקב ירושלים נט

גן הסוס מזמן לא ראה קייטנה שכזו. הפגנה רודפת הופעה רודפת מליאה. אידיאולוגיה בכיף. אג'נדה זו לא מילה גסה, סדר יום היא מילת בסיס ושינוי היא מילת המפתח. התהוותו של המאהל הירושלמי לקחה אולי כמה ימים יותר מאשר מאהל האם התל אביבי, אבל רמת הארגון- הטכני והתוכני- גבוהה כנראה משאר המאהלים בארץ וניכר כי המאבק לא יגווע בקרוב. במאהל מחלקים שלוש ארוחות ביום, דפי מסרים מתנסחים ללא הרף, שלטים נצבעים בססמאות, פעילות לילדים מספקות להם תעסוקה, הופעות מתקיימות במהלך הערב והרצאות מפי פעילים חברתיים ואנשי מקצוע מעלות לסדר היום דיונים על ערכים והתפלפלויות תחוקתיות.

אמש (ד') בשעות הערב המוקדמות התכנסו הפעילים במעגלים לפי הארגונים אליהם הם משתייכים כדי לדון בעמדת הארגון או התנועה בנוגע להמשך המאבק. כרגע לא נערך דיון פומבי המעמת בין הקצוות השונים- אלו שקוראים לדבוק במטרת הדיור בלבד ואלו שקוראים למאבק חברתי רחב וכולל. עם זאת, בתחילת השבוע הבא צפויה מליאה ארצית בתל אביב עם נציגים מכל רחבי הארץ והמחלוקות צפויות להתלקח ולהתחדד לקראתה. בנוסף, הערב ישתתפו הפעילים הירושלמיים במצעד הגאווה בגן העצמאות וביום ראשון יצטרפו לצעדת העגלות.

כמה פעילי מחאה מהמאהל ברוטשילד הגיעו לגן הסוס כחלק מסיבוב מאהלים ארצי ודיברו בפני המליאה שהתכנסה אמש (ד'):"הסתובבנו במאהלים בכל הארץ, היה מרגש ומעודד. אנחנו מרגישים שיש מומנטום ארצי לעשות שינוי אמיתי, כולם מוכנים לזה. זה לא מאבק של שמאל או ימין, דתיים או חילוניים- זה מאבק ארצי אמיתי של כולנו. נעשה פה שינוי במדינה-ועכשיו. חשוב להדגיש, זה הוא לא כוח פוליטי, אלא כוח אזרחי." הדוברת זכתה לתשואות ומחיאות כפיים רמות ממאות הנוכחים במליאה והוסיפה:"באנו לבקר ויש תחושה שהמאהל הירושלמי נמצא עשרה צעדים קדימה, חיים את זה כל הזמן, באים עם פתרונות, מציעים הצעות".

איתי גוטלר, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית וממובילי המאבק בירושלים אמר לבאי המליאה: "יש פה משהו עצום ומדהים שבא מהשטח. כיף עצום לראות את העניין הזה. מרגש שאנחנו מקדמים דברים. כבר הגענו להישגים. זה לא מספיק, אבל כולנו צריכים להיות גאים על ההשגים האלו".

לדברי המארגנים, צפויה בשבוע הבא נקודת שיא במאבק- חוק הוד"לים עולה להצבעה בכנסת והמאבק רק צפוי להתגבר.

כפי שהוחלט במליאה של יום שלישי, הפעילים התחלקו לוועדות וצוותים על מנת לגבש עמדות, מטרות ודרכי פעולה: תעסוקה, חינוך, רווחה, זכויות עובדים וצוות רעיוני. צוותים נוספים יוקמו לפי הצורך והדרישה. בתחילת השבוע צפויה להווסד ועדה חדשה שבראשה יעמוד צוות ארכיטקטים מבית הספר לאדריכלות בצלאל שתנסה לגבש פתרונות יצירתיים ומעשיים לדיור בר השגה בירושלים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה