מחאת הרופאים הגיעה לכנסת: "לא נוותר עד להצלת הרפואה הציבורית"



חרף החום הכבד, צעדת המחאה של הרופאים והסטודנטים לרפואה הגיעה הבוקר אל משכן הכנסת, להפגנה הגדולה ביותר מתחילת המחאה עד כה. בשל ההפגנה הורגשו שיבושים בבתי החולים ובקופות החולים ברחבי הארץ. אמש הסתיימה ללא תוצאות פגישת המשא ומתן בין נציגי משרד האוצר לנציגי ההסתדרות הרפואית.

 יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן, שפתח בשביתת רעב לאות מחאה על המבוי הסתום במשא ומתן עם נציגי האוצר, הוביל הבוקר צעדה של כ-2,500 רופאים וסטודנטים לרפואה, ממחלף נשרים אל משכן הכנסת, חרף החום הכבד והעובדה שהוא ניזון ממים בלבד כבר יומיים.
בכוונת הרופאים להקים מאהל מחאה בבירה עד להצלחת המשא ומתן מול פקידי האוצר.מוקדם יותר אמר ד"ר אידלמן כי הוא" עדיין חזק למרות שביתת הרעב", והוסיף כי "כל יום שהשביתה נמשכת  - הרופאים והחולים סובלים".

חברת הכנסת ד"ר רחל אדטו (קדימה), הגיעה להביע הזדהות עם הרופאים ואמרה: "המערכת הרפואית נמצאת כרגע במצב של "רי ספיקה" – וצריך טיפול נמרץ כדי להציל אותה". ח"כ אחמד טיבי, גניקולוג במקצועו, הגיע אף הוא לחזק את ידי המפגינים, וקרא לפקידי האוצר "לעשות הכל כדי להציל את מערכת הבריאות מקריסה".
 
הפגישה עם נציגי האוצר הסתיימה ללא תוצאות. הפגנת הרופאים בכנסת
בשל הצטרפותם של רופאים ומתמחים רבים אל ההפגנה הבוקר, הורגשו שיבושים בבתי החולים ובמרפאות ברחבי הארץ. תורים וניתוחים לא דחופים נדחו, ומקומות רבים עובדים גם היום במתכונת שבת.
אמש הסתיימה ללא תוצאות פגישה נוספת בין נציגי משרד האוצר לנציגי ההסתדרות הרפואית, לאחר שנציגי הרופאים דחו את הצעתם האוצר לתוספת של כ-20% לשכרם, מאחר ולטענתם כ-8% מיועדים לתוספת אחידה לכלל הרופאים, ואילו יתר התוספת אמורה להינתן לרופאים בפריפריה וכמענקים למקצועות הרפואה הסובלים ממצוקת כוח אדם.
פגישה נוספת בין הצדדים נקבעה למחר בבוקר (חמישי), ולאחריה יודיעו בהסתדרות הרפואית על המשך צעדי המחאה.
בתוך כך, בליל אמש (שלישי), התמוטטה רופאה מתמחה במהלך עבודתה בבית החולים "אסף הרופא" שבצריפין, והצטרכה לקבל עירוי בטרם התאוששה וחזרה לאיתנה. מבדיקת המקרה התברר כי הרופאה קרסה לאחר שעבדה למעלה מ-20 שעות ברציפות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה