תגובות לנאום ראש הממשלה



ביקרות רבה נמתחה על נאום ראש הממשלה.תגובות רבות זורמות הן מהמערכת הפוליטית והן של ארגונים שונים ושל אזרחים זועמים. צוות ירושלים נט ממשיך לעקוב ולהביא לכם את כל העדכונים והתגובות

 סגן יו"ר הכנסת ח"כ מגלי והבה בתגובה לתוכנית הממשלה להוזלת הדיור:
"זיכרונו של נתניהו הרחיק לכת למעשיה של הממשלה הקודמת, אך דילג על מעשיה של ממשלתו. בעוד נתניהו מציג תוכנית להסרת החסמים הבירוקרטיים שמעכבים את הדיור, ניצב שר האוצר מימינו וחוסם את הזרמת התקציבים ליישום החלטותיו היתומות.

הזוגות הצעירים עדיין נותרו חסרי אונים מול הצורך לרכוש דירה ראשונה, הסטודנטים ימשיכו לשלם שכירות מרקיעת שחקים ומשפחות שלמות יטבעו בים החובות, בזמן שהדיור הוא רק קצה הקרחון של מצוקתן", אמר ח"כ והבה והוסיף כי תוכניתו אינה כוללת צעדים מידיים לפתרון מצוקת הדיור, דוגמת ביטול המע"מ על רכישת דירה ראשונה לזוגות צעירים.
 
ערן רולס יו"ר מרכז הבניה הישראלי, אומר כי תכנית נתניהו , כביכול, הינה בבחינת ל"חפש את האור מתחת לפנס". התכנית, לצערי, לא תייצר בשנה שנתיים הקרובות רבבות דירות למגורים. שתי האפשרויות היחידות לייצר תוך שנים ספורות מספר משמעותי של 50-60 אלף דירות בשנה, הינן או באמצעות תכניות פינוי בינוי באזורי ביקוש במרכז הארץ ובד בבד קידום מאסיבי של בניה בפריפריה. הצלחה זו מדגיש רולס, מותנית כמובן בשיפור משמעותי של אמצעי תחבורה, נגישות ותעסוקה. אחרת מסכם רולס ,כל הסעיפים היפים לא יהיו רלוונטיים כלל ועיקר.
 
ח"כ אורי אריאל מגיב לתכנית נתניהו למשבר הדיור: "זה לאט מדי, מעט מדי ומאוחר מדי. תכנית ראש הממשלה לא מהווה תרופה למכת מחירי הדירות והשכירות בטווח הקורב, כי היא אינה כוללת הפשרת בנייה בירושלים וביו"ש, ואין בה מרכיב של בנייה קלה".ח"כ אריאל הוסיף: "יש להמשיך את המאבק עד להבאת פתרון אמיתי".
 
ח"כ מאיר שטרית הוסיף ואמר כי "כוונותיו של נתניהו טובות אך מעשיו לא רצויים. הדיור הוא רק אחד מהסימפטומים של חוסר הצדק החברתי. זה לא רק הדיור, זה גם החשמל, הדלק, הגז ובעיקר המזון.
המדיניות של הממשלה מחקה לחלוטין את שכבת הביניים והביאה אותנו למצב ש29% מהאוכלוסייה נמצאת מתחת לקו העוני. הצמיחה מתרחשת בגלל מעמד הביניים אבל את הפירות של הצמיחה קוטפים העשירונים העליונים שזוכים מהממשלה להפחתות מס בשווי מיליארדים. מה שנתניהו מציע זה מעט מידי ומאוחר מידי.
עם כל הכבוד להוזלת התחבורה הציבורית – זה לא מה שיפתור את הבעיה של הזוגות הצעירים.
המדינה צריכה להפעיל את חוק דירות להשכרה שיזמתי ב2007 ולהחיל התחייבות רכישה, שתאפשר לה להכתיב את מחירי הדיור כמו שעשינו בתקופת העלייה הגדולה.
בנוסף, יש לבטל את המע"מ על רכישת דירה ראשונה ולבטל את מס הרכישה, וכך נחסוך לאוכלוסיות החלשות מאות אלפי שקלים. אני מתנגד בתוקף לחוק הוד"לים שיפגע בתכנון ובאיכות הסביבה בצורה פראית ורק יעשיר עוד יותר את בעלי ההון שיבנו מגדלי יוקרה מתחת לכל עץ רענן"
 
רבנים למען זכויות האדם: "בנאום בו מציג ראש הממשלה נתניהו את הרפורמות בשוק הדיור מוזכרת תוכנית לבנות על קרקע למטרות ציבוריות 10 אלפים יחידות דיור לסטודנטים במסגרת מעונות סטודנטים. להבדיל אין הוא מזכיר כלל בנייה דומה לדיור ציבורי, שאמור לספק קורת גג לשכבות המוחלשות ביותר בישראל - וזאת על אף שמאז 1980 אין בנייה חדשה של דירות בדיור ציבורי והתור של זכאים לדיור נמשך עד כ-5 שנים. רפורמה הכוללת דיור מוזל היא אומנם מבורכת, אך לא יכולה לתת מענה לאותם נזקקי הדיור הציבורי שידם אינה משגת אפילו דירות בהנחה. גם הדאגה המבורכת לסטודנטים לא יכולה להיות מלווה בהתעלמות מעניי ישראל, ואנו מקווים כי ראש הממשלה יבהיר מה הן תוכניותיו לדיור הציבורי וייתן מענה הולם לנזקקיו.ראינו בפרשת השבוע שעבר כיצד חשש משה כי השבטים גד וראובן מתכוונים לדאוג רק לעצמם ולא לכלל ישראל. כמנהיג, גם על נתניהו להיות מחוייב לכלל ובוודאי שאל לו להשאיר מאחור את המוחלשים ביותר בחברה הישראלית הזקוקים לדיור ציבורי."
 
צילום: פלאש 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה