מחאת האוהלים לאחר נאום נתניהו: תגובות מעורבות



תגובות מעורבות במאהל המחאה בגן הסוס, לאחר נאום ראש הממשלה. חלק מדיירי מאהל המחאה מרגישים כי הממשלה קיבלה את מרבית הטענות והדרישות, לצד כאלה שמצהירים כי אין בכוונתם להתפנות עד שמחירי הדיור יירדו בפועל. מעקב ירושלים נט

זמן קצר לאחר נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו,   בו למדנו על הדרכים של ממשלתו לפתרונות בבעיית הדיור.
ניגשתי אל מאהל המחאה ב"גן הסוס" בו ממוקמים  כרגע כ-30 אוהלים, בכדי לקבל תגובות ראשונות של דיירי מאהל המחאה לנאום נתניהו.

רציתי לברר האם קיבלו מענה הולם ומספק מראש הממשלה ומשרי הממשלה. 
בין דיירי מאהל המחאה פגשתי את שטרן(שסירב להזהות בשמו המלא), שמתגורר בפרדס חנה בדירת עמידר בגודל 54 מ"ר עם אישתו ושמונת ילדיהם. אמש משפחת שטרן בחרה לעלות לירושלים ולהצטרף אל המאהל במטרה לדרוש לקבל את המגיע להם - דירה בגודל 100 מ"ר כפי שהובטח להם בעבר.
שטרן עובד בשיפוצים ואישתו נכה 100%, ויחד הם החליטו להגיע דווקא לירושלים "כדי להיות קרובים לשר השיכון, שיפתור להם את הבעיה ושיתאפשר להם לחיות בכבוד". מבחינתו אין בשורה בנאום נתניהו, ובכוונתו להישאר במאהל עד שיימצא פיתרון בעניינו: "עד שלא נקבל דירה יותר גדולה בפרדס חנה, אנחנו לא זזים מכאן".
 
כריס, בחור בן 25 מארה"ב, הצטרף עוד לפני כשבוע למחאה, עם אוהל משלו אותו הוא מציג בגאווה. לכריס אין בעיה עם השכר דירה, אבל מבחינתו חשוב לו להביע הזדהות עם הרעיון.
 
דוד, תושב ירושלים בן 28 ששוכר דירה ממש מעל לגן הסוס, מוחה על מחיר השכירות הבלתי נסבל מבחינתו. דוד סיים לימודי היסטוריה ומתכנן להתחיל לעבוד כמורה בתיכון כאן בירושלים. דוד שמח על נאום נתניהו: "אני מזהה התעוררות שם בממשלה, אך זה עדיין לא מספיק.. אנחנו מחפשים פיתרון יותר כולל, וירידה דרסטית של המחירים לאלתר".
במקביל, מתפתח לו ויכוח קל בין מספר מתושבי המאהל, על האופי הפוליטי של המחאה. יוני, קצין במילואים בגולני, מביע תרעומת על מה שלטענתו הוא מכנה :"השתלטות של גורמי השמאל על המחאה", לטענתו, כל עוד המחאה בירושלים תישאר אותנטית - יהיה לה סיכוי גדול יותר להצליח, ולטענתו כבר הערב המחאה הירושלמית תתחיל לקבל "גוון פוליטי אדום", שכן התאחדות הסטודנטים מקבלת מימון והכוונה על ידי גורמי פוליטיים מהשמאל, כך לטענתו. 
ניסן, בן 28 אשר הצטרף למחאה כבר ביומה הראשון, הוא סטודנט לקולנוע תושב ירושלים, אשר משכיר דירה יחד עם שותף ועובד בלא פחות מארבע עבודות. "אני עומד בנטל, אבל במאמץ רב.. למזלי העבודות לא חופפות, לכן אני מצליח לעמוד בשכר הדירה והלימוד, אך לא מעבר לזה, ובגילי אני גם צריך לחסוך קצת, מה שלא מתאפשר לי כרגע בשום מצב". כמו חבריו, גם הוא עקב אחר נאומיהם של נתניהו ושר האוצר שטייניץ בעניין רב, ומרגיש כי מבחינתו המאבק נחל הצלחה לפחות ברובו. "בעוד שנתיים יש בחירות, וכנראה שבממשלה מבינים כי אין להם ברירה אלא לשנות כיוון".
בניגוד ליוני אשר טוען כי המחאה הפכה לפוליטית, ניסן טוען כי בירושלים המחאה נבדלת מהמחאה בת"א: "בירושלים המחאה היא יותר קונקרטית, רוב האנשים שהגיעו לכאן באו עם בטן מלאה בנושא הדיור, ויש כאן מגוון רחב של אוכלוסיה: יהודים לצד ערבים,חילונים לצד דתיים, ישבנו עם מומחים בנושא וניסחנו רשימת דרישות עניינית, ובמידה ורוב הדרישות שלנו אכן ייענו - אפשר לומר שהמחאה בירושלים הצליחה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה